|
|
|
|
|
Bu hızı kontrol etmek cesaret ister...!
İstanbul Autoshow 2006 Fuarı'nda süper spor otomobiller gövde gösterisi yapacak. 500'ün üzerinde beygir gücüne sahip, 0-100 km/s'yi 5 saniyenin altında gören bu hız canavarlarına binmek için hem cesaret hem para gerekiyor.
İstanbul Autoshow 2006 Fuarı'nda süper spor otomobiller gövde gösterisi yapacak. 500'ün üzerinde beygir gücüne sahip, 0-100 km'I 5 saniyenin altında gören super spor otolar, fuarında en hızlı otomobilleri olma özelliğine sahip. Bu otomobiller arasında en dikkati çekenler Alfa Romeo 8C, Audi R8, Porsche 911 Turbo ve Bentley Continental
GT SADECE 500 ADET ÜRETİLECEK Yaklaşık bir ay önce düzenlenen Paris Otomobil Fuarı'nın en dikkat çekici araçlarından biri olan Alfa Romeo 8C Competizione, firma tarihinden ilham alınarak tasarlanmış. 40'lı yıllarda Alfa Romeo'nun mühendisi Vittorio Jano tarafından geliştirilen 8 silindirli motora sahip otomobillere 8C takısı ekleniyordu. Competizione kelimesi ise 50'lerde düzenlenen Mille Miglia yarışlarında başarılı olan 6C 2500 Competizione modelinden geliyor. 1900 mm genişliğe, 4278 mm uzunluğa ve 1250 mm yüksekliğe sahip olan 8C Competizione, agresif ve sportif görüntüsüyle dikkat çekiyor. 4.7litrelik V8 motor 450 beygir güç üretiyor. Maksimum hızı 300 km/s olan otomobil 0'dan 100 km/s'ye 4.5 saniyede çıkıyor. Karbon fiber şasi üzerine geliştirilen araç, gelecek yazdan itibaren satışa sunulacak. Sadece 500 adet sınırlı olarak üretilecek aracın satış fiyatı 140 bin dolar. Türkiye'de de siparişle satılacak aracın fiyatının 300 bin dolar olacağı tahmin ediliyor.
GÖZ KAMAŞTIRIYOR 2005 yılından itibaren Fer Mas A.Ş. tarafından Türkiye'ye ithal edilen Ferrari ve Maserati markaları Cenevre ve Paris Otomobil Fuarları'nda sergilenen modelleriyle İstanbul Autoshow'da yer alacak. Türkiye'de ilk kez sergilenecek olan 599 GTB F1 modeli ile Ferrari'nin en pahalı modeli olan 612 Scagletti F1 ve F430 F1 fuarın gözdeleri olacak. 5 yıllık bir çalışmanın ürünü olan 599 GTB Fiorano, en hızlı ve en güçlü seri üretim Ferrari olarak dikkat çekiyor. 599 GTB Fiorano'nun5999 cm 3 hacminde 12 silindirli motoru, 620 beygir güç üretebiliyor. 599 GTB Fiorano, üstün Ferrari teknolojisiyle 0-100 km hızlanmasını 3.7 saniye gibi kısa bir sürede gerçekleştiriyor.
510 BEYGİR GÜCÜNDE 2003 yılındaki tanıtımından bu yana Dodge Viper SRT10, en üstün Amerikan spor otomobili ve Dodge markasının ikonu olma mirasını sürdürüyor. 8.3 litrelik, 510 beygir gücündeki motoruyla dikkat çeken Dodge Viper SRT10, fuarın en hızlıları arasında yerini alacak. Alüminyum blok, 8.3 litrelik V10 motoru Dodge Viper SRT10'a 510 beygir gücü ve 725 Nm tork sağlıyor. Dodge Viper SRT10 gücünü, arka tekerleklere altı ileri manuel şanzımanla aktarıyor. İnanılmaz performans değerlerine sahip Dodge Viper SRT10, 0-100 km/s hızlanmasını 4 saniyenin altında bir sürede tamamlıyor ve 314 km/s son sürate ulaşabiliyor. Olağanüstü frenleme sistemi sayesinde Dodge Viper SRT10, 100 km/s 0'a30 metreden az bir mesafede inerek, birinci sınıf fren performansı sağlıyor.
NİSAN'DA TÜRKİYE'DE Audi AG'nin ilk olarak 2003 yılında Le Mans quattro konsept otomobiliyle ipuçlarını verdiği yeni süper spor otomobili Paris Otomobil Fuarı'nın ardından İstanbul'da Türk otomobilseverlerin beğenisine sunuluyor. Nisan ayında Türkiye'de de satışa sunulacak olan ve Almanya satış fiyatının 104 bin Euro'dan başlayacağı belirtilen Audi R8, yeni TT Coupe ile Le Mans Quattro konseptinden çağrışımlar taşıyor. 1.90 metre genişliğe, 4.43 metre uzunluğa ve 1.25 metrelik yüksekliğe sahip Audi R8, aslında genişlik ve yükseklik ölçüleriyle Le Mans quattro konseptiyle birebir aynı ölçülere sahip olmasıyla da dikkat çekiyor. Kabin içinde yer alan 2 koltuğun arkasında yer alan ve uzunlamasına biçimde yerleştirilmiş V8 FSI motor ise Audi R8'in ön önemli yanlarından birini oluşturuyor. Audi RS4 model ailesinde de kullanılan 4.2litre hacimli ve aracın ortasına konumlandırılmış motor, 7800 d/d'de 420 bg güç üretiyor. 4500 ile 6000 d/d'de arasında 430 Nm tork üreten güçlü motor, 1558 kg'lik boş ağırlığı sahip Audi R8'i 301 km/s'lik son hıza ulaştırabiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 4.6 sn'de tamamlayan Audi R8'in motoru 8250 d/d'lik maksimum devir çevirebilme özelliğiyle de kendinden söz ettirebiliyor. Hem 6 ileri hızlı manuel şanzımanın standart olarak sunulacağı araçta ayrıca Audi'nin R Tronic adını verdiği yeni nesil sıralı şanzımanı da isteğe bağlı donam olarak satın alınabilecek. Joystick biçimli vites kolu ve topuzuna sahip R Tronic şanzıman, aynı zamanda direksiyon simidi üzerindeki kontrol pedleriyle de vites değişimine olanak tanıyacak. Audi'nin yeni nesil quattro çekiş sistemiyle donatılan R8'de motorun ürettiği gücün yüzde 44'ü ön tekerleklere, yüzde 56'sı ise arka tekerleklere aktarılıyor.
|