|
|
|
|
|
Türk mutfağı havaya çıkacak
|
|
Avusturyalı Do&Co şirketiyle ortaklık yaparak kendi ikram şirketini kuran Türk Hava Yolları (THY), 2002 yılından bu yana ikram hizmeti aldığı USAŞ'a toplam 223 milyon 700 bin dolar ödedi. 2007 yılından itibaren ise ortağıyla birlikte kendi ikramını yapabilmek için Uçak Servis AŞ'nin (USAŞ) uçak ikram bölümünü, üst yönetim kadrosu hariç çalışanlarla birlikte, 80 milyon YTL'ye bünyesine kattı. Ancak bu rakamın sadece 68 milyon YTL'si USAŞ'a ödendi. Geriye kalan bölüm ise USAŞ'ta çalışanlara tazminat ve özlük hakları olarak kullanıldı. Yıllarını milli havayoluna vermiş, konusunda tecrübeli THY İkram Başkanı Ahmet Doğan, THY'nin ikram şirketi kurmakla değerini arttırdığını, bunun özelleştirmeyi daha da hızlandıracağını söyledi. Doğan, ikramdaki gelişmelerin THY'nin menfaati icabı olduğunu, USAŞ'ı satın almakla ikram işinde riski faktörlerini sıfıra indirdiklerini belirtti. 'USAŞ'ı satın almasaydık da bu işi sıfırdan THY olarak yapmaya kararlıydık' diyen Doğan, ciddi bir risk üstleneceklerini bildiği için USAŞ gibi bir çözümün ortaya çıkmasının iyi olduğunu söyledi. THY'nin Türkiye çıkışlı seferlerinde ikramın tek ayaklı olduğunu söyleyen Ahmet Doğan, Avrupa'dan aldıkları ikrama yılda 30 milyon dolar ödediklerini ifade ederek, "Uçuş süresi dört saati geçmeyen tüm hatlara gidiş-dönüş ikramı yüklemek istiyoruz. Böylelikle paramız da içerde kalmış olacak." dedi. 'THY'nin ikramında köklü değişikler olacak' diyen Doğan, Türk mutfağına ağırlık vereceklerini, yeni ikram konseptini öncelikle prestijli hatlara sonra kademe kademe bütün hatlara yayacaklarını söyledi.
|
|
|
|
|
|
|
|
|