Balyoz gibi dizel
Artık benzinli otomobil almak enayilik. 320 CLS'deki 3 litrelik dizel motor, 8 silindirli bir benzinli motor kadar keyif veriyor
Mercedes'in CLS serisini ilk olarak lansmanın yapıldığı gün, Berlin'de bir bayide görmüştüm. SL serisinin dışında ilk kez bir Mercedes beni 'görüntüsüyle' heyecanlandırmıştı. Geçen yıl da, yine bu sayfada CLS 350'yi yazmıştım. Çok keyifli, çok etkileyici bir otomobildi. Bu hafta yazacağım ise CLS'nin bu yıl piyasaya çıkan ve Türkiye'de ilk kez yazılacak olan CLS 320 CDI, yani serinin dizel versiyonu.
BMW GİBİ MERCEDES Mercedes'ler lüks, kalite ve ihtişamına rağmen, SL serileri hariç sürüş keyfi konusunda çok başarılı değillerdi. CLS işte bunu yıkıyor. Son derece dinamik, virajlarda ağırlık transferini başarıyla yapabildiğiniz, süspansiyonundan vites aralıklarına kadar sportif unsurlar barındıran enfes bir otomobil. Alçak tavanı, uzun ve yatık burnu, eğimli ön ve arka camları ile görüntüsüyle de sporcu.
İÇ MEKÂN BİRAZ EKSİK CLS'nin iç mekânında koltuklar çok başarılı ve otomobilin genel görüntüsüyle uyumlu. Fakat E sınıfından alınan orta konsol ve göstergeler, otomobilin genel havasına çok uyumlu değil. Biraz daha 'zarafet' istiyor. Ya da ne bileyim, biraz daha sportif dokunuş... Ama bu arada Mercedes'e teşekkür etmek de gerek. Türkiye'de çok daha yüksek sayılarda satış yapan yabancı markalar otomobildeki menüleri Türkçeleştirmezken, Mercedes hem bilgisayar menülerini hem de uyarıları Türkçeleştirmiş. CLS, sürücü dahil dört kişilik bir otomobil. Arkada ortaya konulan çekmeceler, otomobilin arkasına iki kişiden fazlasının oturmasına izin vermiyor. Ama iki kişi rahatça oturabiliyor.
8 SİLİNDİR BENZİNLİ GİBİ DİZEL Galiba bundan böyle benzinli otomobil almak 'salaklık' sayılacak. Dizeller artık benzinlilerden daha büyük keyif veriyor. 320 CLS'nin 6 silindirli 3 litrelik motoru, sanki 4 litre benzinli bir V8 gibi güç üretiyor (320 CDI ama motorun gerçek hacmi 2987 cc). Bundan önce beni bu kadar etkileyen bir dizeli Audi yapmıştı. Audi'nin 3 litrelik dizeli çok başarılıydı ama bu onu sollamış. Dışarda hafif bir dizel tıkırtısı var ama içerde tık yok. Buna karşın 224 beygir ve 1600 devirde gelen 540 nm torkun dehşetli keyfi var. Tork o kadar yüksek ki, otomobili koparıp götürüyor. Ve bu nedenle anti patinaj sistem hemen devreye giriyor. Sürerken sanki 8 silindirli bir motorunuz varmış gibi hissediyorsunuz.
LASTİKLER SORUN OLUR 320 CDI, dizel ve tam bir sporcu. İnsanın içinde kendini iyi hissettiği ve Ferrari 430'un ardından kullanmama rağmen pek eksiklik hissetmediğim bir otomobil. Düz giderken, viraj alırken, gaza basarken, ani fren yaparken hep başarılı. 240 kilometre hıza sorunsuz çıkıyor. 0'dan yüze ise 7 saniye civarında ulaşıyor. Bence tek sorun alçak profilli lastikler. Bizim memleketin delik deşik yollarında senede en az 2 takım lastik değiştirmek zorunda kalabilirsiniz. Tabii bir de fiyat meselesi var. 140 bin avro civarındaki fiyatı bu sınıf için sanki biraz yüksek.
CLS 320 CDI Max Güç: 224 beygir Max Tork: 540 nm@1600 d/dak 0-100 hızlanma: 7 saniye Maksimum hız: 240km/sa Fiyatı: 135.000 avro
|