|
|
Bankanın müşterisine çektirdiği çile
Sağolsun bankalarımız talebiniz olmasa da kredi kartı gönderiyor. Kredi kartları için çipli uygulamaya geçildi. Bunun için kart şifresi almanız gerekiyor. Gerçi ülkemizde hala şifre almadan da kullanabilirsiniz. Fakat yurt dışında çipli kart olmadan ve şifrenizi girmeden kullanmanız mümkün değil. Ben de bu uygar hizmetten faydalanmak için 4 adet kredi kartımı önüme koydum ve şifre numarası almak için sarıldım telefona. İlk bankayı aradım. Önce banka hizmeti ile ilgili hafif bir tanıtım, biraz da müzik. Arkasından ahiret soruları geldi. Bunada razıyım çünkü kart güvenliği için gerekli. Neyse 8 dakika içinde şifremi alabildim. İkinci kartın bankasını aradım. Mükemmel, 2 dakika içinde şifremi aldım. Üçüncü kart için numarayı çevirdim. 3 dakikaya yakın banka faaliyetleri ile ilgili tanıtım. Ardından bir miktar müzik. Sanki bunları talep etmişim, ve dinlemek zorndayım gibi. Oysa ben bir an önce bu işlemlerim bitse de yarınki yazımı yazmaya başlasam diye sabırsızlanıyorum. Ne çare.. Başladılar dünya ahret sorularına. Ardı arkası gelmiyor soruların. Ya sabır diye kendimi zor tutuyorum. Annenizin kızlık soyadı ne diye sordu. Cevap verdim. Hayır bu değil diyor. Sanki benim annemin kızlık soyadını benden daha iyi biliyor. Diyor ki burada öyle değil. Bende diyorum ki, ben bu kartı sizden talep etmedim. Siz bana gönderdiniz. Dolayısıyla benim size bildirdiğim bir soyadı yok. Bu sizin güvenliğiniz için diyor. Tamam da benim annemin kızlık soyadı bu diyorum. Hayır bu değil. Peki diyorum o zaman benim adıma siz cevap verin diyorum. Ona da hayır diyor. En yakın banka şubemize gidin diyor. Ben de gidemem diyorum. Bana başka güvenlik soruları sorun diyorum. Böyle devam ediyor tartışmamız. Biraz müzik, biraz banka tanıtımı, epey de soru cevaptan sonra 38 dakikalık mücadelenin ardından aldım numaramı. Bitti zan ettim. Yarım saat sonra telefonum çaldı. Görüştüğüm bayandı. Annenizin kızlık soyadını bize fakslayın dedi. Bende birleşme önceisi kart ile ilgili dosyada bu sorunuzun cevabı var dedim. O olmaz dedi, ben olur dedim ve biraz daha beni telefonda beklettikten sonra telefon kapanıverdi. Artık bu kartı ve bu bankayı kullanırmıyım, kullanmazmıyım bilemiyorum. Bu mücadeleden sonra dördüncü kart ile ilgili bankayı aramaya cesaret edemedim. Bankalar, lütfen müşterinize telefonda gereksiz yere müzik ve tanıtım reklamı dinletmeyin. Sizin boş zamanınız olabilir, fakat müşterinizin olmayabilir.
|