|
Bir hikâye arayan, ama bulamayan gerilim filmi
|
|
Filmin ana kahramanları, gizemli balerin Eda, ona sırılsıklam aşık fotoğrafçı arkadaşı Cenk, onu bir nesne gibi kullanan ve kâğıt mendil gibi atan zengin, nüfuzlu ve antipatik bir işadamı. Filmin başında Eda, bale öğretmeninden hamile kalır ve gebelik hayli ilerlediği halde, çocuğu aldırır. Yıllar sonra Cenk ile beraberliğinde, o düşük olayı, kabuslar halinde karşısına çıkmaya başlar. Hiç de estetik olmayan sevişme sahneleri, filmi sanki Altman'ın Kumpanya'sı gibi saran hayli estetik bale bölümleriyle çelişiyor. Ama filmin asıl sorunu, hikâyenin hiçbir biçimde içermediği korku duygusunu, asla varolmayan bir gerilimi, sırf görsel-işitsel öğelerle yaratma çabası: yani görsel efektler, ses bandındaki korkutucu tonlar, gizemli, hatta apaçık ürkünç bir müzik, vs. Ama hikâyede gerçek anlamda ürkünç bir şeyler olmadığı için, tüm bu çabalar alabildiğine yapay, hatta komik kaçıyor. Sürekli kabuslar halinde dönen 'düşük bebek' motifi, sanki Uzakdoğu sinemasının 'ürkünç küçük kızlar' saplantısından ödünç alınmış. Aşırı biçimci, yer yer deneysel, ama son derece sıkıcı ve gereksiz bir film.
ARAF * Yönetmen: Biray Dalkıran Senaryo: Hakan Bilir Görüntü: Aşkın Sağıroğlu Müzik: Hayko Cepkin Oyuncular: Akasya Aslıtürkmen, Murat Yıldırım, Kubilay Tunçer, Tülay Bekret/ Bir Film dağıtımı.
|