|
|
Formalar ve formatları
KONYASPOR maçındaki ilginç enstantaneyi yakaladınız mı bilmiyorum. Galatasaraylı Ayhan golünü attıktan sonra sarı-kırmızılı tribünlere koşarken, formasındaki Galatasaray amblemini tutup, öpmek istedi. Böylece takımına bağlılığını göstermek istiyordu. Önce sol göğsünün üzerine elini attı, baktı ki orada Türk bayrağı var. Sonra ortaya geldi Orada Adidas logosu ve hemen altında Avea vardı. Neden sonra sağ göğsünün üzerindeki Galatasaray armasını bulabildi! Aynı gece Barcelona-Atletico Bilbao maçını izliyordum. Barcelona, yıllardır formasına reklam almamakta direniyordu. Onlar için kutsal formanın parasal bir karşılığı olamazdı. En sonunda bu yıl inatlarından vazgeçtiler. Ne için? Dünya çocuklarının esenliği için. Barcelona'yı göğüslerinde UNESCO yazan formalarıyla izledim. 1 Ekim Dünya Çocuk Günü'nün arifesiydi. Barcelona tüm reklam gelirini dünya çocuklarının refahı ve mutluluğuna adamayı seçmişti. Tabii ki Galatasaray'ı yerecek, Barcelona'yı göklere çıkaracak değilim. İkisinin de mali gücü ortada. Umarım bizim takımlarımız da bir gün "kendi reklamlarını tercih edecek" ekonomik düzeye erişirler de, formaları ilan panosuna dönmez. Bu arada Alman Ligi takımlarından Wolsfburg'un, Bayern Münich ile oynadığı maçı izlerken dikkatimi çekti. Formaların sırt kısmında Wolsfburg ismi enseye yakın, futbolcuların adları ise bel kısmında, yani altta yazıyordu. Mesaj açıktı: Takım, herkesten önemlidir! Aklıma son dünya şampiyonasında Basketbol Milli Takımımız'ın forması geldi. Diğer takımların göğsünde ülkelerinin ismi yazarken, bizimkinde sponsor firmanın adı vardı. Japonlar ve diğer yabancılar Garanti'yi, Türkiye Cumhuriyeti'nin diğer ismi sandılar. Greece-Hellas gibi!
|