|
|
Network ve olgun erkeğin dönüşü
1999'da yola çıkan Network, kısa sürede fark, stil ve prestijin markası olmayı başardı. Markalaşma serüvenini yakından izledim. Pazarın dayatmalarına rağmen Mehmet Hotiç'in kararlı tavrının ve markanın iletişim yöneticisi Günnur Gündüz Ayar'ın zekasının sonuçlarından heyecan duydum. Network markası konumlandığı A,B grubunda Beymen'i gölgede bırakacak kadar iddialı. Beymen yerinde sayarken, Network ekibi konseptinde tutarlı, heyecanında devamlı oldu. Network'un markalaşma serüvenindeki önemli hata, kendini A,B grubuna konumlarken ürünlerini C grubunun mağazalarında satmasıydı. Pazarlama kaygısı markaya zarar verebilir. Network yeni sezona Sex and the City'nin karizmatik Mr. Big'i, Chris Noth'la girmiş. Sevgililerin 15-25 yaş aralığından tercih edildiği günümüzde, kadının olgun bir adamın kollarına duyduğu ihtiyacı yeniden keşfetti. Fark bu: Herkes teenage'lere koşarken, Network eski bir gerçeği, kadının olgun erkeğe meylini hatırladı. Markanın karizması ve kendine güveni Noth fotoğraflarıyla örtüşüyor. Doğru bir medya planı uygulanan Network akıntıya kapılmıyor, diğerlerinden ayrı duran karakterini koruyor.
|