|
|
|
|
|
Eğer bizi büyütecekse yabancıya sıcak bakarız
Yurtdışından pek çok teklif aldıklarını söyleyen Hakko, "Ancak her zaman Hakko soyadıyla Vakko içindeyiz" dedi.
Türkiye'nin en eski markalarından Vakko, son bir yılda gerçekleştirilen çalışmalarla gelecek vizyonunu, dün düzenlediği bir basın sohbetiyle aktardı. Toplantıda yoğun olarak, şirkete yabancı ilgisi konuşuldu. Türkiye'nin önde gelen beş markasından biri olan Vakko'yu satın almak üzere yurtdışından çok sayıda teklif geldiğini söyleyen Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, son olarak bu hafta Pazartesi günü bir İngiliz venture capital şirketinin kendileriyle görüşmeye geldiğini, ancak şu aşamada ortaya çıkan somut bir gelişme olmadığını ifade etti. Hakko, toplantı sonrasında kendilerine satın alma için ABD'den çeşitli fonların geldiğini, moda merkezi olan İtalya'dan da bazı giyim firmalarının kendilerine ilgi gösterdiğini söyledi. Hakko, "Teklif tekliftir. Eğer finansman olarak bizim daha büyük işler yapmamızı sağlayacaksa ona göre değerlendiririz. Ancak ne olursa olsun hayatımızın sonuna kadar Hakko soyadıyla Vakko'nun içinde olacağız" dedi. Hakko, Avrupalı yatırımcıların medya grubuyla da ilgilendiğini ifade etti. Şirketin son bir yıldaki performansını da aktaran Hakko, "Toplam 5 Vakko mağazası, 2 Vakko eşarp, gömlek, kravat butiği, 5 Vakko indirim mağazası, 11 corner, 17 W mağazası, 2 W corner, 2 Vakkorama, 3 Vakkorama V2K mağazası açtık" dedi. Hakko, İspanyol zincir El Corte Ingles'te eşarp ve kravatlarının satılmaya başlanacağını, Almanya'da 2 showroom ile birlikte 148 satış noktasına ulaşacaklarını söyledi. Vakko, bu yıl 120 milyon dolar, gelecek yıl 150 milyon dolar ciro hedefliyor. Şirketin üç yıl için ihracat hedefi ise 20 milyon euro. Genel Müdürlük binasını Nakkaştepe'ye taşıyacaklarını ifade eden Hakko, bunun yanında Merter fabrikasını da Esenyurt'a taşıyacaklarını açıkladı. İki yatırımın toplam tutarı 7 milyon dolar civarında olacak. Hakko, bu yıl koleksiyonlarının dünyaca ünlü manken Giselle tarafından tanıtılacağını da sözlerine ekledi.
|