Türk Telekom Lig A ve Ayaydın'a sorular
Doğan Grubu 2. Lig A Kategorisi'nin yayın haklarını 4.5 milyon dolar a satın aldı. Sonra ligin isim hakkını 3.6 milyon dolar a Türk Telekom'a sattı. Artık 2. Lig A Kategorisi'nin ismi Türk Telekom Lig A olarak anılacak. Anlaşma, ticari bir başarı ve spora yapılan yatırım olarak yansıtıldı. Ancak ilginç bir ayrıntıyı kimse kurcalayamadı. Ligin isim hakkına sahip olan Türk Telekom'un aynı ligde bir de takımı var. Ya Doğan Grubu başka sponsor bulamadı ya da bu kadar parayı veren başka sponsor çıkmadı. Sonuçta Doğan Grubu, 900 bin dolara yayıncı kuruluş oldu. Peki ama Efes Pilsen, basketbol ligi isim hakkını alsaydı tepkimiz aynı mı olurdu? Ya da Sportif A.Ş Süper Lig'in isim hakkını alsa ve Türkiye Sportif A.Ş Süper Lig'de Galatasaray şampiyon olsa kamu vicdanında soru işaretleri olmaz mıydı? Konuyu Haluk Ulusoy'a Digitürk'ün gecesinde sordum. "Hem ligde takımı olan hem de lige sponsor şirket, aynı. Buna nasıl müsaade ettiniz?" dedim.
TOPU REKABET KURULU'NA ATTI Yanıtı çok ilginç oldu: "Bu konu bizim sorunumuz değil. Rekabet Kurulu bunda bir sakınca görürse biz de gereğini yaparız." Federasyon Başkanı topu Rekabet Kurulu'na attı. Ben de pası SABAH gazetesi ekonomi yazarı ve Rekabet Kurulu kurucu başkanı Aydın Ayaydın'a atıyorum. Aydın Hocam, lütfen bizi aydınlatın: *Bu konunun Rekabet Kurulu ile ilgisi var mı? *Varsa Rekabet Kurulu bu konuyu gündeme alacak mı? Yoksa Doğan Grubu'nu karşısına almaktan çekinecek mi? Rekabet Kurulu, konunun kendileriyle ilgisi olmadığını net bir biçimde açıklarsa; ya da "Evet bu durum sakınca yaratır" derse bizim de 'Gereğini Yaparız' diyen Futbol Federasyonu Başkanı'na soracaklarımız olur elbet.
|