|
|
|
|
|
|
|
|
|
İstanbul'da samba
F-1 Türkiye GP'sinde Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Massa ilk sırayı aldı. Alonso (Renault) son 13 turda arka tamponuna yapışan Schumacher'e (Ferrari) geçilmedi ve ikinci oldu.
Formula 1 Türkiye Grand Prix'sinde kariyerinin ilk pole-position'ını elde eden Ferrari'nin Brezilyalı pilotu Felipe Massa, yarışta bir ilke daha imza attı ve ilk GP zaferini kazandı. Dünya Şampiyonluğu için çekişen Michael Schumacher ile Fernando Alonso arasındaki nefes kesen mücadelede, Alonso 0.08 saniye farkla ikinci sırayı aldı ve son dört yarışa 12 puan ileride girmeyi başardı. 5 bin 338 metrelik İstanbul Park pistinin 58 tur dönülmesiyle gerçekleştirilen toplam 309,356 kilometrelik yarışta tansiyon hiç düşmedi. Daha ilk virajda yaşanan kazaya Fisichella ve Raikkonen gibi iddialı pilotlar da karıştı. Geçen yılki yarışın birincisi Raikkonen, ikinci turda havlu attı. 13. turda Liuzzi birinci virajın çıkışında kaldı. Aracının arkası pisti kapattığı için güvenlik aracı piste girdi. Massa, M.Schumacher-Alonso şeklinde sıralanan öndeki üçlü pite girdi. Ancak Schumacher, Massa'nın pit-stopunun bitmesini bekledi; 5.5 saniye önünde olduğu Alonso'ya geçildi.
NEFES
NEFESE 13 TUR İkinci pit-stopların ardından 42. turda Massa 10 saniye farkla lider, Alonso hâlâ ikinciydi. 45. turda Schumi farkı 0.5 saniyenin altına indirip İspanyol pilotun dibine yapıştı. Son şampiyon Alonso, Schumi'nin başdöndürücü kovalamacasında çelik gibi sinirlere sahip olduğunu kanıtladı; hiç hata yapmadı. Renault da, özellikle düzlüklerde ve tam gaz dönülen 8. virajda en az Ferrari kadar hızlı olduğunu gösterdi. Alonso, Massa'nın arkasında, Schumi'nin 0.08 saniye önünde ikinci oldu. Starttaki şanssız kaza sonrası kaybettiği zamanı güvenlik aracının girişiyle telafi eden Fisichella 6. olarak Renault'ya markalar klasmanında çok değerli üç puan kazandırdı ve takımının Ferrari'nin iki puan önünde lider kalmasını sağladı.
BAHADIR BEYARSLAN
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|