|
|
|
8 numaralı viraj pilotların kâbusu
İstanbul Park'ta Formula 1 heyecanını en iyi yaşatan nokta 8'inci viraj gösteriliyor. Pilotları en zorlayan bu viraj, dört ayrı virajın birleşmesinden oluşuyor. Formula 1 sevenler tarafından dünyanın en iyi noktaları arasında gösterilen 8'inci viraj, İstanbul Park'ın da simgesi olmuş durumda.
GOLD Tribün: Heyecanın başladığı,araçların start almadan önce çıkardığı o muazzam sese en yakın tribün... Aynı zamanda finişte damalı bayrağın sallanmasına, şampiyon pilotun yumruğunu havaya kaldırmasına ve podyumdaki sevincine de en yakından tanık olma şansı GOLD tribünde yakalanıyor. Gold tribünden yarış akışına göre son çıkan ve arka düzlüğün sonunu, yarış akışına göre ilk iki viraj ve arka düzlüğün kısa bir bölümü görülebiliyor. Her tribünden kolayca ulaşılan alışveriş alanı ana tribünün hemen arkasında bulunuyor.
Tribün
1 Silver: Yarışlar yokuş aşağı sol viraj ile başlarken, ilk virajın keyfini ana tribünün 116, 117, 118,119, 120, bir üst katta 216, 217, 218ve en üstte 308 ile 309 numaralı bloklar ile "Tribün 1 Silver 1" tribünleri tam anlamıyla çıkarabiliyor.
Tribün 2 Silver 3: Sağ yukarı tırmanan 2. virajın çıkışını 3-4-5 ve 6 numaralı virajların tamamı ve 7'nin girişine kadar olan düzlüğün bir bölümünü "Tribün 2 Silver 3" rahatlıkla görebiliyor.
Tribün 3 Bronze: Yukarı tırmanışın ardından aşağı doğru inişe geçilen t4, 2005 sezonunda bir çok usta pilotu hataya zorlayan, aniden sola kesilmesiyle bilinen t5 ve 6. viraj çıkışı ile sonundaki düzlüğün hepsine ve yedinci virajın girişine hakim.
Tribün 4 Bronze: 4 apeksi olan fakat ideal yarış çizgisi ile tek bir virajdan oluşan pistin en karakteristik virajı t8'e hakim.
Tribün 5 ve 6: Süratli ve keyifli 9 ve 10 numaralı virajlar için "Silver 3 Tribün 5 ve Bronze Tribün 6" biletleri alınabiliyor. Tribün 5 Silver 3, t8'in yokuş aşağı çıkışından itibaren, heyecanlı virajlardan t9'un giriş çıkışlarını net olarak görebiliyor.
Tribün 6 Bronze ise, açı olarak t8 çıkışını tam karşıdan görüyor ve otomobillerin tribün 5'ten farklı bir açıdan t9'u geçişleri görülebiliyor.
Tribün 9: Pistin en süratli arka düzlüğünde tam gaz geçilen t11'de oturmak isteyenler için "tribün 9 bronze" ideal.
Tribün 7: Muhteşem araçların saatte 320 kilometre hızdan bir anda nasıl 110'a düştüğüne yakından tanık olunan "Silver 2 tribün 7" çok ideal bir nokta. Bu tribün en süratli düzlüğün sonundaki frenaj ve dolayısıyla en bariz geçiş noktalarından biri olan 12. virajın hemen yanında.
Tribün 8: "Tribün 8 Silver 1" arka düzlüğün sonundaki frenaj, son şikan ve start finiş düzlüğüne hakim.
AÇIK ALANLAR Açık alanlar içerisinde tribün bulunmaması ve büyük alanlara yayılmış olması nedeni ile tek bilet karşılığı yarışın çeşitli bölgelerindeki heyecanı dolaşarak seyretme olanağı sunuyor. Yarış yönüne göre ilk açık alan t1 çıkışında ve hızlı/uzun bir viraj olan t2 boyunca devam ediyor. T3 girişi de ilk bölüm açık alandan rahatlıkla izlenebilir.
İkinci açık alan, t3 girişinden başlayarakt4, t5, t6 ve t7'ye kadar uzanıyor. Oldukça büyük bir yer kaplayan ikinci açık alanın en güzel yanı; isteruzun süratli düzlükleri, ister keskin virajları aynı anda seyretme olanağı veriyor olması. En büyük avantajıise; hiçbir tribünden girişi ve çıkışı aynı anda gözükmeyen, pistin en keyifli virajlarından biri olan sağ aşağı eğimli t7'ye başından sonuna kadar hakim olması.
Üçüncü açık alan ise; pist ile 2005 boyunca özdeşleşen ve çok süratlidönülen t8 boyunca sürüyor. T8 4, apeks ile virajların iç içe bulunduğu süratli ve teknik bir viraj.
Dördüncü açık alan, pistin en süratlibölümünün başlangıcı. Araçlarınsaatte 300 kilometrenin üzerineulaştıkları ve tam gaz geçtiklerit11'in girişi bu alandan rahatlıkla izlenebiliyor.
Beşinci açık alan, pistin en uzundüzlüğünün sağ tarafında bulunuyorve t11'de tam gaz gelen otomobilleriyakından görme olanağı sağlıyor.
|