|
|
DYP'nin 3.5 milyon dolarlık reklam sırrı
DYP'nin seçimler yaklaşmadan insana "bayram değil seyran değil, bu reklamlar nereden çıktı" dedirten televizyon tanıtımları son bir buçuk aydır merak konusu oldu. Kimilerine göre hem partinin hem de lideri Mehmet Ağar'ın popülaterisini artırdığı düşünülen, kimilerine göre şehit cenazeleri görüntülerini kullandığı için eleştirilen DYP reklamları gündemde kalmaya devam ediyor. DYP kurmaylarıyla seçimlere daha bir yıl varken yapılmaya başlanan bu çok dikkat çekici reklamların hikâyesini konuştuk. Hazine yardımından da yararlanan DYP bundan bir buçuk ay önce başladığı ve yaklaşık 3 hafta sonra bitireceği reklamların sadece televizyonlar için olan bölümüne 3.5 milyon dolar (yaklaşık 5 milyon YTL) harcamış. İlk olarak NTV, CNN Türk, SKY Türk ve Haber Türk gibi haber kanallarıyla başlayan kampanya daha sonra ilgi görünce "mass" olarak tanımlanan dört büyük televizyona verilmeye başlanmış. Bunlar da Atv, Show Tv, Kanal D ve Star olarak belirlenmiş. Kampanyada tek ilginç bölüm harcanan miktarla ilgili değil. Çünkü Marka Reklam Ajansı'nın yarattığı filmde kullanılan "Bir Başkadır Benim Memleketim" isimli şarkının aranjman ve seslendirmesini, Fethullah Gülen'in şiirlerini besteleyen Çağrı Göktepe gerçekleştirmiş. DYP Basın Müşaviri Necmi Hatipoğlu'nun Ağar'ın konuşmalarından özenle hazırladığı metinler, halka verilecek mesajlar açısından titizlikle seçilmiş. Bu reklamlar TRT'ye de teklif edilmiş. Ancak "Şimdi zamanı değil, siyasi reklam almıyoruz" diyerek geri çevrilmiş. Reklam kampanyasının son bölümü ise LİG TV'de maçların başı, sonu ve ortasına verilen serilerle son bulacak. Türkiye'nin en çok tıklanan SABAH, Milliyet, Hürriyet gibi on internet sitesine verilecek reklamlarla devam edecek kampanya eylülde de radyolarla sürdürülecek. Radyo reklamlarında hükümeti alaylı bir şekilde eleştiren ve verdiği sözleri tutamamasıyla dalga geçer bir görüntü veren " Atma Recep din kardeşiyiz" şarkısı kullanılacak.
|