Ölüler dünyasına yeni geçişler
Psikolojik korku-gerilim filmleri aslında Anglo-Sakson kültürüne özgüdür. Ne var ki son yıllarda Uzakdoğu sineması (Kore ve Japon filmleri) sanki bu türdeki İngiliz-Amerikan egemenliğini yıkmak için savaş açtılar. İşte Karanlık, bu savaştaki Anglo-Sakson cevabı gibi gözüküyor. Çünkü geçmişle boğuşan bir ailenin, içinde iki küçük kız da bulunan bu ölümcül macerası, sanki Uzakdoğu sinemasının gözde motiflerini alarak tipik İngiliz bir çerçevede yeniden kullanıyor. Ayrılmış bir karı-kocanın Galler yöresindeki ıssız bir kıyıda yeniden bir araya gelmesi, bu arada küçük kızın denizde kaybolması... Onu arama çabaları sırasında, annenin büyük ve ürkünç bir evde Gal efsanelerinden beslenen kimi söylencelere ulaşması ve kızını yeniden hayata döndürme çabaları. Ayrıntı vermeyeyim, çünkü konu beklenmedik sürprizlerle dolu. Zaman zaman yönetmenin denetiminden çıkar gibi olan hikâye, sonunda gayet iyi derlenip toplanıyor. Ve karşımıza, son yıllarda Altıncı His'le başlayıp Diğerleri vb. filmlerle devam eden 'ölüler dünyasına geçiş' teması üzerinde hayli etkileyici bir film geliyor. Bu arada, Galler yöresinin ürkünç inanışları, ana-kız (biraz da baba-kız) ilişkileri, kör bağnazlık, kendilerini uçurumdan atmaya meraklı koyunlar (bizde de geçenlerde aynısı olmadı mı?) gibi yan motifleri var filmin. Maria Bello, filmin hemen tüm yükünü taşıyor ve sapasağlam bir oyun veriyor. Baba ise, en önemli olaylarda hep uzakta olmayı becerdiği için, Sean Bean'e fazla iş düşmemiş!.. Bu tarz filmleri sevenler için yaşanmaya değer bir deneyim.
KARANLIK * * * (The Dark) Yönetmen: John Fawcett Senaryo: Stephen Massicotte Görüntü: Christian Sebaldt Müzik: Edmund Butt Oyuncular: Maria Bello, Sean Bean, Richard Elfyn, Maurice Roeves, Abigail Stone/ İngiliz filmi.
|