Dans eden robot markayı ulaşılmaz yaptı
Citroen'in dans eden robot reklamını hatırlarsınız. Reklamda; C4 dans eden bir robota dönüşüyordu. Citroen'in sahip olduğu teknolojiyi anlatan bu reklam filmi, Türkiye'de de büyük ilgi görmüştü. Citroen'in Türkiye distribütörü Baylas Otomotiv, reklam filminden sonra bir araştırma yaptırmış. Genel Müdür Bora Koçak, araştırma sonucundan memnun. Çünkü, Türk otomobilseverler, Citroen'i yüksek teknolojiye sahip bir marka olarak görmeye başlamış. Ancak, araştırmada ortaya çıkan bir sonuç Koçak'ı endişelendiriyor. Tüketiciler, Citroen'i uçuk ve ulaşılmaz olarak görüyorlar. Markanın ulaşılmaz olması, marka değerini yükseltiyor. Ama bir taraftan da, satışları olumsuz etkiliyor. Sanırım markayı ulaşılmaz ve fiyatlarının yüksek olduğunu düşünen tüketici, showroomların kapısından geçmiyor. Bu yüzden, Citroen reklam stratejisini değiştirme kararı almış. Artık reklamlarda, tüketiciye ulaşılır bir marka imajı vermeye başlamışlar.
Kur heyecanlandırmadı Haziran ayında dalgalanmayla birlikte döviz 1.6'lardan 2.0'ın üzerine çıkınca, piyasalarda bir panik havası yaşanmıştı. Dalgalanmanın kısa süreli olacağını ve kurun 1.8'lere ineceğini düşünen otomotivciler, hayal kırıklığı yaşadı. Sonunda beklemenin boşuna olduğuna karar verip, ortama uyum sağladılar. Yani yüksek kurla yaşamaya alıştılar. Ancak, son günlerde yaşanan düşüşle, kur 1.9'a kadar geriledi. Otomotiv firmalarının yöneticileriyle yaptığım sohbetlerde, artık kura konsantre olmadıkları yönünde bir izlenim edindim. Sanırım, kurdaki gerileme, yüksek kura alışan otomotivcileri heyecanlandırmadı. Düşüşü çok fazla umursamayan otomotivciler, "Dün, kurun bu seviyelere geleceğini söyleselerdi inanmazdık. Bugün düşüş sevindirici ama, çok fazla önemi kalmadı" yorumunu yapıyorlar. Bu yorum da gösteriyor ki; ortama uyum sağlamakta üzerimize yok.
|