|
|
|
|
|
|
Dijital kuklalar starlara karşı
Sinema dünyası, dijital kuklaların da gerçek yıldızlar kadar sevildiğini keşfetti. GEO dergisi son sayısında dev bütçeli animasyon filmleri anlatıyor.
Aylık GEO dergisi bu sayısında son yıllarda başarı grafiği hızla yükselen animasyon filmlere ve özel efektlere genişçe yer ayırıyor. Tamamı dijital ortamda yaratılan ilk film Toy Story (Oyuncak Hikâyesi)'nin 1995 yılında gösterime girip büyük başarı kazanmasının ardından sayıları hızla artan animasyon stüdyolarının yöneticileriyle görüşen Marc Decker, klasik işadamı görüntüsünden çok uzak olan bu kişilerin kendilerini daha çok sanatçı olarak tanımladıklarını anlatıyor.
Milyonlarca dolar hasılat Animasyon sektörü patlıyor. 1995'te tamamı bilgisayar animasyonuyla üretilmiş ilk film olan Oyuncak Hikâyesi çıktı. O günden bu yana, başlarda biraz kazık gibi duran film karakterleri gerçeğe yakınlık kazandılar. Pixar Stüdyoları ABD'de toplam 1,5 milyar dolar gişe hasılatı sağlamış beş animasyon sinema filmi üretti. Ama tüm zamanların en başarılı çizgi filmi rekoru Pixar'ın rakibine, Redwood City'de konuşlanan PDI DreamWorks'e ait. Yeşil ve sevimli bataklık sakini Shrek'in ikinci aşk macerası olan Shrek 2 sadece Amerika'da 440 milyon dolar hasılat yaptı. Şu anda neredeyse tüm büyük stüdyolar gişe rekoru kıracak filmleri yaratmanın peşinde. Bilgisayar animasyonu filmler geleceğin çok para kazandıracak projeleri olarak kabul edilirken klasik anlamdaki çizgi filmlerinin üzerine ölü toprağı serpilmiş gibi...
ANİMASYONUN KALBİ BAY AREA'DA Dijital film ekonomisinin merkezi Hollywood'ta değil, San Francisco yakınlarındaki körfez bölgesi Bay Area'da. San Francisco'nun Belediye Başkanı Gavin Newsom 'dijital Hollywood'dan şimdiden hayranlıkla bahsediyor. Vaktiyle donanım ve yazılım dünyası için Silikon Vadisi neyse, bilgisayar animasyonu için de Bay Area'nın o hale gelmesi bekleniyor. Bunun en önemli göstergesi Yıldız Savaşları filmlerinin yaratıcısı George Lucas'ın şirketinin merkezini 2005'te Marin County'den San Francisco'ya taşıması. Lucas, "Dijital devrim burada gerçekleşti. Dijital film burada icat edildi. Bu işin kalbi burada atıyor," diye vurguluyor her fırsatta. 1986'da kurduğu bilgisayar grafiği laboratuarını kâr etmediği gerekçesiyle Apple bilgisayarın kurucusu Steve Jobs'a satan Lucas, o dönemde 'var olmayan problemler için tuhaf çözümler üreten deliler'le dolu olan bu bölümden kurtulmakla iyi yaptığını düşünmüştü. Kaderin cilvesi; bu üs Pixar adını aldığında akıl almaz başarılar kazandı. Ocak 2006'da Walt Disney şirketler grubu Pixar'ı tam 7.4 milyar dolara satın alacağını açıkladı. Tüm bu olanlar ve sinema dünyasında gözlerin animatörlere çevrilmesiyle George Lucas, Letterman Digital Arts Center adıyla yeniden San Fransisco'ya döndü.
|
|
|
|
|
|
|
|
|