|
|
Televizyonda ahkâm modası
TELEVİZYONLARDA yeni trend, yorum programları... Bir masanın etrafında uzmanlar toplanıyor. Sonra birlikte video görüntülerini izliyorlar. Ardından bu görüntülerdeki olaylar üzerine yorum yapıyorlar. Bu moda, Okan Bayülgen'in Medya Arkası ile başladı. Sonra Pişti geldi. Ardından Lütfen Bu Konuya Girmeyelim ile bu trend gündüz kuşağına taşındı. Derken, Uçankuş adlı magazin programında bu kez uzmanlar, haftanın magazin görüntüleri eşliğinde değerlendirme yapmaya başladılar. Peki bu moda nereden çıktı? Birincisi; zorunluluktan. Zira yaz ekranında en ucuz program kotarma yolu, insanları bir masanın etrafına toplayıp, konuşturmaktır. Neredeyse sıfır maliyetle avlanan bu reyting ve reklam geliri tatlı bir kâr olarak hanelere yazılır. İkincisi; televizyonun, gazetelerin elinde kalan son kozu da onların ellerinden almak istemesi. Malum, televizyon ve internet haberciliğinin gelişmesi, gazeteleri rutin haber kovalamak yerine özel habere ve yoruma ağırlık vermek zorunda bıraktı. Zira vatandaş, günün gelişmelerini zaten televizyonlardan ya da internet sitelerinden edinebiliyordu. Geriye okuru cezbetmek için sadece köşe yazıları yani yorumlar kalmıştı. Şimdi televizyonlar, anında yorum programları ile bu gücü de gazete sayfalarından kopartma amacında. Bu yeni akımın ülkemizdeki öncüsü Okan Bayülgen, CNN Türk'teki Haber Makinası'na bu akşam noktalı virgül koyuyor. Sezonun bu son programına bendeniz de konuk olacağım. Meslektaşlarımla birlikte televizyon sezonunun genel bir değerlendirmesini yapacağız. İnsanların masa başında ahkâm kestiği programlardan sıkılmadıysanız, bekleriz... (CNN Türk, 22.00)
|