|
 |
 |

  |
|
Türk firmaları ayda bir fiyat güncelliyor
Merkez Bankası şirketlerin hangi aralıklarla ürün fiyatı belirledikleri ya da değiştirdiklerini de inceledi. Anket sonuçlarına göre firmaların yüzde 78,9'un fiyatlarını aylık ya da daha sık gözden geçiriyor. Bu sonuçlarla uyumlu olarak firmalar, son on iki ayda fiyatlarını yaklaşık olarak 12 defa gözden geçirdiklerini ve bunun 4'ünün fiyat değişimiyle sonuçlandığını belirttiler. Ayrıca anket sonuçlarına göre, firmaların yüzde 31,2'si zamana bağlı, yüzde 11,9'u duruma bağlı ve yüzde 56,9'u ise hem zamana hem de duruma bağlı olarak fiyatların gözden geçirilmesini içeren politikaları tercih ediyor. Sektörel farklılıklar bulunmakla birlikte katılımcılar, döviz kurunda gözledikleri yaklaşık yüzde 7,5'lik bir artışı (yüzde 7,0'lik bir azalışı) fiyatlarını gözden geçirmek için yeterli bulduklarını, döviz kurunun bir ay süreyle bu seviyede kalması durumunda ise fiyatlarını yaklaşık yüzde 5 oranında artırdıklarını (yüzde 4,0 oranında düşürdüklerini) belirttiler. Ankete göre fiyat değiştirme politiktasında rakiplerin önemi ve ağırlığı oldukça yüksek.
|