|
 |
 |

Bankacılıkta istihdam arttı
Bankacılık sisteminde şube ve personel sayısında 2003 yılı ikinci çeyrekten itibaren görülen artış, 2006 yılının ikinci çeyreğinde devam etti.
Türkiye Bankalar Birliğinin ''Türkiye'de Bankacılık Sistemi Banka,Şube ve Personel Bilgileri'' Haziran ayı raporuna göre, bankacılık sisteminde Ocak-Haziran 2006 döneminde faaliyet gösteren banka sayısı 47 oldu.
Sektördeki toplam şube sayısı 2005 sonuna göre 226 adet artarak 6 bin 473'e yükseldi. Şube sayısı, kamusal sermayeli mevduat bankalarında 12 adet, özel sermayeli mevduat bankalarında 155 adet, yabancı sermayeli bankalarda 56 adet, kalkınma ve yatırım bankalarında 3
adet arttı.
Kamusal sermayeli mevduat bankaları grubunda, banka başına ortalama 682 şube, özel sermayeli mevduat bankaları grubunda ise 233 şube bulunuyor. Yabancı sermayeli bankalarda banka başına ortalama şube sayısı 35 oldu.
PERSONEL SAYISI
Ocak-Haziran 2006 döneminde, bankacılık sisteminde çalışan sayısı,2005 yıl sonuna göre 6 bin 408 kişi artarak 138 bin 666 oldu. Çalışan sayısı kamusal sermayeli mevduat bankalarında bin 762 kişi, özel sermayeli mevduat bankalarında 3 bin 329 kişi, yabancı bankalarda bin 271 kişi, kalkınma ve yatırım bankalarında 92 kişi artarken, fon bankasında ise 46 kişi azaldı.
Banka çalışanlarının yüzde 97'si mevduat bankaları, yüzde 3'ü kalkınma ve yatırım bankaları tarafından istihdam edilirken, bankacılık sektöründe personelin yüzde 29'u kamusal sermayeli mevduat bankalarında, yüzde 59'u özel sermayeli mevduat bankalarında ve yüzde 9'u yabancı sermayeli bankalarda çalışıyor.
ÖĞRENİM DÜZEYİ
Haziran 2006 itibariyle bankacılık sektöründe çalışanların yüzde 2'si ilköğretim, yüzde 32'si orta öğretim, yüzde 63'ü yüksek öğretim kurumları mezunu, yüzde 3'ü ise yüksek lisans ve doktoralı.Kamusal sermayeli mevduat bankalarında çalışanların yüzde 56'sını, özel sermayeli mevduat bankalarında yüzde 69'unu, yabancı bankalarda yüzde 79'unu ve kalkınma ve yatırım bankalarında ise yüzde 73'ünü, yüksek öğretim ve lisansüstü eğitim yapmış personel oluşturdu.
(AA)
|