|
|
|
Kararsız oyları yükselişte
A ve G Araştırma Şirketi'nin yaptığı kamuoyu yoklaması, 3 Kasım 2002 seçimlerinden bu yana geçen süreçte AKP'nin biraz oy kaybetmesine rağmen, oylarının önemli bir bölümünü koruduğu sonucunu ortaya koyarken, kararsız oyların ise yükselişte olduğu sonucunu çıkardı.
Kararsızlar araştırmada, yüzde 25.5 gibi yüksek bir oran olarak ortaya çıkarken, kararsızlara yüzde 10.7 ile sandığa gitmeyeceğini, boş oy vereceğini, hiçbiri ve cevap yok gibi oranlar eklendiğinde toplam seçmenin yüzde 36.2'sinin siyasi tercihini hiçbir partiden yana koymadığını sonucu ortaya çıktı.
ARAŞTIRMA
25 İLE VE 89 İLÇEDE YAPILDI
Söz konusu araştırma, 1727 Haziran 2006 günleri Türkiye'nin 7 coğrafi bölgesinde, 25 il ve 89 ilçede bunlara bağlı 134 mahalle ve köyde, 18 yaş ve üstü seçmen nüfusunu temsil eden 1185'i kadın toplam 2387 denekle, hanede yüz yüze görüşme metoduyla yapıldı. Hata payının güven sınırları içerisinde artı-eksi yüzde 1.5 olduğu ifade edilen araştırma şu illerde gerçekleştirildi:
"Adana, Ankara, Antalya, Aydın, Batman, Bursa, Çankırı, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Elazığ, Erzurum, Eskişehir, Gaziantep, İçel, İstanbul, İzmir, Kocaeli, Konya, Malatya, Manisa, Sakarya, Samsun, Trabzon ve Zonguldak."
1999 VE 2002 SEÇİM SONUÇLARINI BİLEN ARAŞTIRMA ŞİRKETİ
Söz konusu araştırmayı yapan A ve G Araştırma Şirketi, 1995 yılında kuruldu ve bugüne kadar yüzlerce araştırma projesine imza attı. 18 Nisan 1999 ve 3 Kasım 2002 seçimlerinde seçim sonuçlarını binde hata payı ile bilen tek kurum olan A ve G Araştırma Şirketi, aynı başarıyı 2004 yerel seçimlerinde de gösterdi.
A ve G Araştırma Şirketi, Kamuoyu Araştırmaları, Medya Araştırmaları, İmaj Araştırmaları, Ürün Araştırmaları, Tüketici Davranışlarına İlişkin Araştırmalar, Sağlık araştırmaları, Gölge Müşteri Çalışmaları gibi alanlarda hizmet veriyor.
(ANKA)
|