kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   News in English
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Hobi olarak başladılar şimdi Avrupa'dalar
Hobi olarak başladılar şimdi Avrupa'dalar
'Fuar için bir ekip kurduk'

Hobi olarak başladılar şimdi Avrupa'dalar

Türk sokak modasını yansıtan kıyafetler tasarlayan Biswear, dünyaca ünlü markaların yeni koleksiyonlarını tanıttığı moda fuarı Berlin Bread & Butter'da Türkiye'yi temsil ediyor.

Önce hobi olarak başlamışlar. Kendilerine tasarladıkları kıyafetler beğenilince de ticaretine başlayıp markaları 'Biswear'i yaratmışlar... Şimdi de alternatif moda olarak tasarladıkları koleksiyonlarını, dünyanın en önemli moda fuarlarından biri olan Berlin Bread&Butter etkinliğinde tanıtıyorlar. Firmanın çekimlerini ilk gördüğümüzde yabancı bir markanın imaj çekimleri olduğunu düşündük. Firmanın kurucuları, aynı zamanda da tasarımcıları Reyhan ve Risalet Ertürk, bu başarının öyküsünü anlattı.

- Biswear nasıl doğdu?
- Markamız, üniversite yıllarında hobi amaçlı kendimize tasarladığımız giysilerin uygulanması ve çevremizdekiler tarafından da talep görmesiyle oluştu. İlk olarak tasarlamış olduğumuz giysilerin anlaşmış olduğumuz atölyelerde imalatlarını yaptık. 2000 yılında kendi atölyemizi faaliyete geçirdik. Bu bizi geliştirdi. En büyük avantajlarından birisi de malzemeyi daha iyi tanımak, dikiş bilgisini öğrenmek oldu.

- Markanızın vizyonunu nasıl açıklarsınız?
- Dokuz yıl oldu, bu süreç içerisinde sürekli olarak kendini yenilemeye ve çizgisini korumaya çalışan bir markayız. Müşteri profilimiz çok dar. Bu yüzden de adımızı daha geniş kitlelere duyurmak ve duruşumuzu kaybetmeden daha iyi hizmet vermek istiyoruz.

- Biswear'in müşterisi kimler?
- Hedef kitlemizde belli bir yaş aralığımız yok. Sadece sıradanlıktan uzak duran, kendi stillerini yansıtmayı seven kişiler müşterimiz diyebiliriz.

- Ürünleriniz nerede satılıyor?
- Yurtiçinde birkaç firmayla çalışmaya başladık ama onların müşteri kitlesiyle bizimkiler örtüşmeyince, devamlılığı olmadı. Galatasaray'da kendi mağazamız var. Yurtdışında da Barcelona ve Berlin'den birkaç firma ile çalışıyoruz. Tasarımlarımız çok beğeniliyor ama Avrupa'da iş yapmak daha zor. Avrupalı sizi fuarlarda görmek istiyor. Bread&Butter'a da katılma amacımız kendimizi tanıtmaya çalışmak.

İLK FUAR DENEYİMLERİ

- Markanız için streetwear tarzı demek doğru olur sanırım. Streetwear trendleri neler?
- Streetwear trendleri, adından da anlaşıldığı gibi sokak modasında kendi stillerini oluşturmak isteyen, yani yaşam stillerini yansıtmaya yönelik dışa vurumlar ve vintage'a yönelik akımlar.

- Koleksiyonda neler var?
- Koleksiyonumuz 60'lardan 80'lere kadar olan süreci kapsıyor ve bunları yeni yüzyılın kesimleriyle bütünleştiriyor. Grease müzikalinden de çok iyi tanıdığımız volanlı uçuşan elbise ve etekler, farklı kesimlerde bluzlar, tişörtler ve sigara paça pantalonlar koleksiyonun en dikkat çeken parçaları.

- Beğendiğiniz tasarımcılar kimler?
- Yurtdışında Vivien Westwood ve Dries Von Noten, yurtiçinde de Hüseyin Çağlayan'ı çok beğeniyoruz.

- Bundan sonrası için hedefleriniz neler?
- Markamızı Avrupa ve deniz aşırı ülkere tanıtmak ve geliştirmek hedeflerimiz arasında. Bread&Butter bizim ilk fuar deneyimimiz, dolayısıyla bu fuardan sonra markamızın rotasyonu ne olur bilemiyoruz.

ESRA ÇORUH

DİĞER YAŞAMA DAİR HABERLERİ
 Bikininin çok parçalı öyküsü
 Her pazar yollarda...
 İstanbul-New York hattı
 Amerikalılara İstanbul'u tanıtıyor
 Bu defilenin yararı çok
 Sıcak çarpmasına karşı dikkatli olun
 Kenan Doğulu festivaline buyurun
 'Futbolu erkekler zorlaştırıyor'
 Sanata destek kriz tanımaz
 Paso bilgi, paso eğlence yarışması
 İtalyanların ataları Türkler miydi?
 Tek bir iğneyle beş yıl genç kalmak mümkün
 Çocuk ve oyun
 Sağlığın anahtarı meyvelerde saklı
 Zayıflama zamanı-5
 Eğlence ateşi yükseliyor
 Ferrari'sini satan Türk bilge
 Güneşle dost olun
 Çocuk ve oyun
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
  » Yaşama Dair
    Sinema
    Gurme
ALİ POYRAZOĞLU
Leylek havada
Bu yaz leyleği havada gördüm.
FİLİZ AKIN
Keyif seyahati
Hastalığım sırasında benimle Houston'a...
PROF. DR. ERDEM YEŞİLADA
Göz sağlığı, beslenme ve vitaminler
Günümüzde, bilhassa...
Sinema mevsimi panoraması
Sinema mevsimi panoraması
Atilla Dorsay 'Sinemada Geçen Mevsime Bakış' yazısının devamında...
Karayip denizinde fantastik kaçıp kovalamaca
Karayip denizinde fantastik kaçıp kovalamaca
Sinema (ve de genelde sanat) günümüzde artık çok özgün şeyler...
Şöhretli aşçıların bavulunda ne var?
Son 25 yıldır müşteriler, büyük aşçıların değerinin...
Bahçe vaha gibi yemekler vasat
Sahibi ve aşçısı Kilisli olan Kiliza restoran, kentin ortasında...
'Yapılan eleştirilerin yüzde 90'ı art niyetli'
Ekranın en genç kanalı Kanal 1, dünya kupasını yayınlayan ilk özel kanal oldu.
'Galiba Semercioğlu'nun hafızasına bir şey olmuş'
- Cengiz Semercioğlu yazısında Kanal 1'i, Almanya'ya yeterince adam...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.