|
 |
 |

Türk erkeklerinin yüzde 79'u Dünya Kupası'nı izledi
2006 FIFA Dünya Kupası ana sponsoru Mastercard'ın yaptığı araştırmada, Türk erkeklerinin yüzde 79'u, bayanların da yüzde 23'ü kupa maçlarına ilgi gösterdi. MasterCard, kupa boyunca Türklerin davranış biçimlerini ve Dünya Kupasına ilgilerini araştırdı.
Araştırmaya göre 2006 FIFA Dünya Kupası Türk halkının yüzde 43'ü tarafından ilgiyle izlendi. Dünya Kupasına en fazla ilgiyi 20-24 arası yaş grubu gösterirken, 35-44 arası da en az ilgilenen grup oldu. 11 il merkezinde, bin kişi arasında yapılan araştırmaya göre, Dünya Kupasına en fazla ilgiyi
Akdeniz Bölgesi gösterdi. Bu bölgeyi Ege ve Marmara izledi. İç Anadolu ise en az ilginen bölge olarak araştırmada yer aldı.
EN FAZLA EVDE İZLENDİ
Araştırmada, 2006 Dünya Kupası maçlarını yüzde 20'lik kesim evindeizlemeyi tercih etti. Yüzde 8'lik bölüm tek başına, yüzde 12 ise maçları arkadaşlarıyla kalabalık bir şekilde izlemeyi tercih etti.
HEM MAÇ, HEM YORUM İZLEDİLER
2006 Dünya Kupasını takip edenlerin yüzde 31'i sadece maçları izlerken, yüzde 20'lik kesim ise hem maçları, hem de yorum programlarını izleyerek, araştırmanın ilginç bir yönünü oluşturdu. Dünya Kupasını fanatizm derecesinde internetten, televizyondan, gazeteden takip edenlerin oranı ise yüzde 13 olarak belirlendi.
(AA)
|