|
|
Reklamveren dizileri başladı
YAZ döneminde neredeyse tüm yapım ve yönetimi reklamverene ait olan diziler izleyeceğiz. Aslında bu uygulama bir süredir ABD televizyonlarında yapılıyordu. Ülkemize sıçraması da fazla süre almadı. Efendim, bir firma kendi hedef kitlesine yönelik bir dizi konsepti sipariş ediyor. Bu dizinin içinde firmanın ürün ya da hizmetini çağrıştıran sahneler yoğunlukta. Böylelikle firma, zaplanan reklamlara tonla para harcayacağına, dizinin içine yedirdiği tanıtımlarla hedef kitleyi onikiden vuruyor. Bizdeki ilk uygulama önceki gece atv ekranlarında izleyicilere merhaba diyen Evet Benim adlı diziyle başladı. Bir dondurma markası, içinde bol bol kızgın kumlardan serin sulara sahneleri bulunan diziyi hazırlattı ve ekrana servis etti. Önümüzdeki günlerde bu tür uygulamalara sık sık rastlayacağız. Tabii ki bu tür yeni buluşlara, RTÜK gibi denetleyici kuruluşların uyguladığı reklam yasakları yol açıyor. Oysa ekranda kalite için paraya, para için de reklam mecrasına ihtiyaç var. Ben, işin suyunu çıkarmamak koşuluyla, ekranlarda reklam ve sponsor uygulamalarının önünün açılması gerektiğine inanıyorum. Ha, bu arada Star TV ekranlarına çok yakında Ümit Milli adıyla bir gençlik dizisi gelecek. Tıpkı Amerikan Pastası filminde olduğu gibi, bakir ve bakire gençlerin, cinselliği tanıma yolunda başlarından geçen ilginç ve komik olaylar konu edilecek. İster misiniz bunu da bir prezervatif firması sipariş etmiş olsun?
|