|
Yerli otomobilde çeşit artışı cari açığı çözer
|
|
Renault Mais Genel Müdürü ibrahim Aybar, yerli otomobillerde 10 çeşit kasa varken ithal otomobillerde bu sayının 333'e kadar yükseldiğini kaydetti. Aybar, "Yeni yatırımlarla çeşitlilik artarsa cari açık sorunu da çözümlenir" dedi.
Sabah gazetesinin iş dünyası ile buluşmaları 2005 yılında en çok tercih edilen binek otomobil markası Renault ile devam etti. Sabah Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Fatih Altaylı, Ekonomi Müdürü Cüneyt Toros, yazarlar; Aydın Ayaydın ve Şelale Kadak, Otomotiv Editörü Ufuk Sandık ile markayı liderliğe taşıyan Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar ve kurmaylarıyla bir araya geldi. Sohbet toplantısında 2005 yılında otomotiv sektöründe yaşananlar ve 2006 yılı beklentileri konuşuldu. Otomotiv pazarının 2006 yılında geçen yıla benzer gerçekleşeceğini belirten Genel Müdür İbrahim Aybar, binek otomobil satışlarının 400-440 bin adet, hafif ticari araç satışlarının ise 240-270 bin adet civarında gerçekleşmesini beklediklerini söyledi. Düşük faiz oranları, cazip taksitler gibi avantajlar nedeniyle özellikle küçük otomobillere olan talebin artacağını anlatan Aybar, bu yıl dizel otomobillerin pazardaki ağırlığının da devam edeceğini söyledi. Aybar, geçen yıl olduğu gibi bu yıl da ekonomideki istikrarın özellikle ticari araçları sürükleyeceğini kaydetti. Aybar, pazar payı küçük görünmesine rağmen, Türk otomobilseverlerin yerli otomobilleri tercih ettiğini söyledi. Her 100 otomobilden 32'sinin yerli, 68'inin ise yabancı olduğunu ifade eden Aybar, "Bu az gibi görünse de,aslında Türk insanı yerli otomobilleri tercih ediyor. Çünkü yerli otolarda 10 çeşit kasa varken, ithal otomobillerde bu sayı 333'e varıyor. Çeşitlilik olarak yüzde 3'ü temsil eden yerli otomobillerin, pazardan aldığı pay yüzde 32" dedi.
YERLİ TALEBİ ARTAR Çeşitlilik artarsa, yerli otomobillerin pazar payının yükseleceğini ifade eden Aybar, bu yüzden hükümetin otomotiv yatırımlarının önünü açması gerektiğini söyledi. Ne yazık ki, hükümetin sektörel bir yaklaşımının olmadığını anlatan Aybar, çeşitli engeller nedeniyle mevcut otomotiv yatırımlarının büyüyemediğini ve yeni yatırımların gelemediğini kaydetti. Aybar, şöyle devam etti:
CARİ AÇIĞA ÇÖZÜM "Pazarda bulunan 333 otomobil içinde en fazla satılan iki model Renault Clio Symbol ve Megane oldu. Türkiye'de üretilen Megane Sedan 29 bin 225 adet satış ile 2005'in en çok satılan otomobili oldu. Megane Sedan'ı Renault Clio Symbol 28 bin 11 adet satışla yılın en çok satılan ikinci modeli olarak takip etti. Bu rakamlar yerli otomobillerin Türk otomobilseverler tarafından tercih edildiğinin bir göstergesi. Yeni yatırımlar gerçekleşir ve otomotiv pazarında çeşitlilik artarsa, yerli otomobillerin satışı daha da artar. Böylece cari açık sorunu da çözümlenir."
|