2004'te 477 bin adet dijital fotoğraf makinesi toplam 103 milyon dolarlık pazar yaratırken, 2005'te satışlar 593 bin adetle 155 milyon dolara ulaştı.
Dijital fotoğraf makinelerinin kullanımı sürekli artıyor. Dijital fotoğraflarda giriş seviyesi fotoğraf makinelerinde fiyat seviyesi 200 dolara kadar düştü. IDC Türkiye tarafından yapılan araştırmaya göre 2005 yılında adet bazında yüzde 24,3 büyüyen dijital fotoğraf pazarı 600 bin adete yaklaştı. Daha yüksek çözünürlüklü daha yetenekli kameraların tercih edilmesi gelirlerin adet bazında satışlardan daha hızlı büyümesine neden oldu. Yine 2005 yılında yüzde 50'den fazla artan gelirler 155 milyon dolar seviyesine yükseldi. 2004 yılında ucuz ve kalitesi düşük fotoğraf makineleri tüketicinin dijital fotoğraf makinesi ile daha kolay buluşmasını sağladı. Tüketici kalite farkını algılayınca uluslararası firmalar bu durumu kendi lehine kullandı. Ürün fiyatlarının aşağı doğru çekilmesi, zincir mağazalardaki satışların artması gelirlerin hızla büyümesine neden oldu.
5 MEGA PİKSEL DEVRİ 2005 yılında tercih edilen çözünürlük seviyesi fiyatların düşmesiyle yükseldi. 2004 yılında pazarın yüzde 50'den fazlasını 3 mega piksel kameraların oluştururken, 2005 yılında 4 ve 5 mega piksel kameralar pazarın yüzde 60'tan fazlasına sahip oldu.