kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Her yaşın güzelliği
Her yaşın güzelliği
"O hep değişti, değiştirdi"

Hep aynı ama bambaşka biri

Ajda Pekkan yeni albümüyle birlikte her zamanki gibi, görünümünü değiştirdi. Öte yandan, yıllar geçse de hiç değişmiyor o. Belki böyle olmasa onu estetik ameliyatlarıyla değil, güzelim şarkılarıyla anacağız.


Her yaşın güzelliği

Ajda Pekkan, bir şarkısında, "Her yaşın ayrı bir güzelliği var," dese de buna pek inanmıyor galiba. Oysa şu olgun yaşında, gençliğindeki kadar iyi bir şarkıcı ve daha hoş bir insan. Biri ona, "Bırak varsın geçsin yıllar, bitsin artık bu korkular," dese fena mı olur?.

Ajda Pekkan yıllardır hayatımızda. 60'larda Ayten Alpman, Erol Pekcan gibi önemli müzisyenlerin sahne aldığı, İlham Gencer'in Çatı kulübünde söylemiş. Gönlü müzikteymiş ama 1963'te, zamanın ünlü dergisi Ses'in artist yarışmasına katılıp kazanmış. Erkeklerde birinci Ediz Hun, Hülya Koçyiğit ise onun ardından ikinci. Böyle iddialı bir yarışma yani. Birkaç film de çekti ama esas olarak Türkiye'nin en iyi şarkıcılarından bir oi. Türkçe popun en güzel şarkılarını onun sesinden dinledik; aklıma hemen Şehrazat'ın, Yaz Yaz Yaz'ı geliyor. Ayrıca Türkçe okuduğu birçok yabancı şarkıyı aslından daha iyi yorumladığı vakidir; Mario Geosy Capuano'nun bestesi Uykusuz Her Gece, örneğin. Ve tabii efsanevi I Will Survive'ın Türkçesi; Bambaşka Biri. Bu parçaları bu kadar gerçek ve iyi şarkılar haline getiren önce Ülkü Aker'in ama sonra ve daha önemlisi Fikret Şenes'in yazdığı sözler muhakkak ki. Ama o da hepsini hakkını vererek okudu, hayatımıza soktu. Uzun yıllar, Kimler Geldi Kimler Geçti mal edildi ona en çok. Cazibeli her kadına yakıştırılan, onun da kendine gayet güzel yakıştırdığı çapkınlığı yüzünden belki. Ajda Pekkan, özel hayatı ve özel hayatın nasıl yaşanması gerektiğiyle ilgili fikirleri konusunda hiçbir zaman ikiyüzlü olmadı. Bütün 'sanatçı'ların, hiç olmazsa 'nişan' yapma zorunluluğu hissettiği günlerde, sevdiğiyle birlikte olmak için formalitelere girme zorunluluğunu eleştirdi, örneğin. Çok evlendi, çok sevgilisi oldu ama belki de, "Arkanı dön ve çık," derken bu kadar inandırıcı olmasının sebebi budur.

BARDAĞI BİLE VAR
Bir kadın için bir erkeğe kapıyı göstermek sadece duygusal olarak değil, maddi olarak da zor bir iş çünkü kadınlar, dünyanın her yerinde her şeyden önce ev kadını olmak zorunda, erkeklerden daha az kazanıyor ve ayrılıklarda çocukların bakımı onlara kalıyor. Bir kadın bir erkeği terkedecekse, bu şarkının İngilizcesi de, Türkçesi de güç verir ona. Ama Batı kültürünün bulaştığı her yerde, eşcinsellerin en sevdiği, şimdilerde moda olan terimle, kült parçaları oldu bu. Ajda Pekkan için geylerin en sevdiği şarkıcı denmesinin bir sebebi de bu parçayı bu kadar iyi söylemesi olabilir. Lambda'dan Bawer ise bu kanıyı paylaşmıyor, "Hayatımda hiç ajdacı olmadım. Ajda fanı gibi davranmadım, davranamadım. Geyler Ajda sever atasözü bence yaratılmaya çalışılan gey prototipin ürünü. Çevremde Yıldız, Hande, Sezenci çok ama Ajdacı sadece gey sitelerinde ve forumlarında var. Bir de Ajda'nın zengin gey dostları nedeniyle de bu tip yargılar oluştu gibi geliyor. Ajda'nın bardağı belki ama Pekkan'ı hayır," diyor. İnce belli ama biraz irice ajda çay bardaklarını hatırladınız değil mi? Müzik eleştirmeni Naim Dilmener de benzer görüşte; "Pekkan'ın mail gruplarında ortaya atıldı bu konu ilk. Ya da ben ilk orada duydumokudum. Açık Radyo'daki Dünya Dönüyor programıma ve Babylon'daki Dünden Bugüne Pop gecelerime gelen Ajda Pekkan isteklerinin çokluğuna- yoğunluğuna (yani bu şarkıları isteyenlerin çeşitliliğine) göre söylersem, bu 'teori' biraz zorlama. Ama şu çağda asıl 'zorlama' (ya da 'dayatma') da galiba bu 'bakış'ın bizzat kendisi. Yani 'insan'a bakarken hâlâ bu tür bir 'çerçeve'den bakılabilmesi." Bir yandan da, Ajda Pekkan kadar fiziğini değiştirebilmiş birisinin en azından travesti ve transsüksüllere ümit vermesi akla yakın geliyor. Fakat onun kadar iyi bir şarkıcının estetik ameliyatlarıyla anılması kendisinin kendisine ve bizim ona yaptığımız büyük bir haksızlık. Daha yirmili yaşlarında, sahneye falan çıkmadıkları halde birkaç defa bıçak, sayısız kere de enjeksiyon altına yatanlar, fön makinesine diyalizmişçesine bağımlı olanlar onun yaşına geldiklerinde ne yapacaklar acaba? Hem bir biçimde hep sade oldu Ajda Pekkan. Hep biraz 'Parisienne', özenilmiş ama abartılmamış bir şıklık. Dansı, özellikle göbek atması Nesrin Topkapı'dan ders almış Batılı kadınları andırır; hoca iyi ama işte, kalça bölgesi, çocuklukta ya da genetik olarak elde edilen o kıvraklığa sahip değil. Bir ara nedense moda olan, yabancı aksanlı Türkçe'yi o kadar iyi kıvırmasının sebebi bu Batılı hal olmalı; ne de olsa babası deniz binbaşısı, muasır Batı medeniyetiyle olan bağlarımızı askerlere emanet değil mi?

SADECE ŞARKI SÖYLESE...
Gençken konuşmakla arası hiç iyi olmadı. O kadar ki, birçok gazeteci, örneğin Yalçın Pekşen, onu saçmalatarak ün yaptılar. Ama artık öyle değil. Dünyayı olgun bir kadının gözleriyle görmeyi, kendisiyle alay etmeyi, Türkçe konuşurken biraz olsun Türkçe kelimelere başvurmayı öğrendi. Hep biraz başka biriydi, şimdi gerçekten bambaşka biri. Ve en önemlisi; şarkı söylemeyi bıraksa bile şarkıları yanımızda kalacak. Birine kapıyı gösterirken, geçmiş aşkları anarken, palavralara gülüp geçerken, hür doğduğumuza göre hür yaşamamız gerektiğini farkederken... Daha ne olsun?

AYŞE DÜZKAN

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Anlamak ne zamandan beri suç?
 Savunmanın tam metni
 Rüyalara giren adam
 Futbol hem siyaset hem de ticarettir
 Atatürk Dolmabahçe'de ölmeseydi!
 Heykel sanatını ateşleyen dâhi Rodin İstanbul'da
 Eminönü'nün geleceği tartışılacak
 Minikler Çatalhöyük'e kazıya gidiyor
 Seri katil bir Türk olabilir
 Hazan, Çan, Ezan tek nefes
 Aşkın dansı sahnede
 Tarihi eser nasıl korunur?
 'Müzeler özel sektöre devredilsin'
 'Sıcak su aydını mı ziyaret edecek?'
 'Bakanın müzeci danışmanı yok'
 Yemedi, içmedi müze kurdu
 Başka dünyanın çocukları
 Tüketim çılgınlığına karşı bireysel devrim: Freeganizm
 Vahşi Adam'dan açık çağrı: Freegan olun!
    Pazar Sabah Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Atatürk'ün Latife Hanım'ı ata bindirip kaçırmayı...
MEHMET ALTAN
Atatürk'ün kuşatıldığı gece...
Resmi tarih ne işe...
ÖNCEL ÖZİÇER
Tabii ki evleneceğiz!
Tek başına mutsuz olmak yetmez;...
KAZIM KANAT
Kara çarşaflı annenin bikinili kızı!
Hiçbir zaman bizim...
REFİK DURBAŞ
Tokat, 'lezzet' ile şenlendi
Geçen ayın sonunda Tokat,...
ERDAL ŞAFAK
Rüyalara giren adam
Buyrun size elden geldiğince...
Uzay yelkenlisi 'Malta Şahini' kanatlanıyor
Uzay yelkenlisi 'Malta Şahini' kanatlanıyor
İstanbul Tuzla'daki Yıldız Tersanesi'nde üç yılda yapılan 'Dünyanın...
Jip fiyatına helikopter
Jip fiyatına helikopter
Asıl işi inşaat mühendisliği olan Serdar Göksal isimli mucit, kendi...
Yaz çiçeği gibi kokmak için
Bu aylarda sıcak ve ter büyük bir dert. Zaman zaman kendimizi yapış...
Babanızı unutmayın
Bakım sadece kadınların sorumluluğunda değil, artık erkekler de...
Bize özgü lezzetler hangileri?
Coğrafi İşaretleme Sistemi, ülkemize özel lezzetlerin korunmasını sağlayacak...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.