kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
   Yazarlar
  » Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Banliyö hatları 2 yıl devre dışı!
Banliyö hatları 2 yıl devre dışı!

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Halkalı-Sirkeci, Haydarpaşa-Gebze banliyö hatlarının modernizasyon çalışması nedeniyle 2 yıl süreyle hizmet dışı kalacağını söyleyerek, ''Bu güzergahlarda deniz ulaşımını aktif hale getirerek, çok daha fazla yatay geçişlerle, otobüslerle destek vererek ve farklı ulaşım sistemlerini devreye sokarak sıkıntıları minimuma indirme çalışmaları yapıyoruz'' dedi.

Topbaş, ''Masal Masal İstanbul, 23 Masal 23 Eser'' projesinin tanıtımı töreninde basın mensuplarının sorularını yanıtladı.

Banliyö
hatlarına ilişkin bir soru üzerine Topbaş, mevcut banliyö hattının çok kötü durumda ve hızının yetersiz olduğunu, Marmaray
projesi çerçevesinde bu hatların yenilenerek hat sayısının 3'e çıkarılacağını hatırlattı. Topbaş, bu kapsamda bu hatların 2 yıl süre
ile hizmet dışı kalacağını anımsatarak, şöyle konuştu:

''Tabii ki, bir sıkıntı yaşayacağız. Olumsuz etkileri mümkün olduğu kadar az hissettirmeye çalışacağız. Ulaştırma Bakanlığı, Bayındırlık ve İskan Bakanlığı ile Büyükşehir Belediyesinin ulaşımdan sorumlu bürokratları, şu anda konuyu değerlendiriyor. Alternatif çözümler aranıyor. Deniz ulaşımını aktif hale getirmek, çok daha fazla yatay geçişler vermek, otobüslerle destek vermek ve farklı ulaşım sistemlerini devreye sokarak sıkıntıları minimuma indirme çalışmaları yapıyoruz. Özellikle 1 Temmuz'da uygulamaya koyacağımız bilet entegrasyonu çalışmamız, bu konuda bir miktar faydalı olacaktır.''

Kadir Topbaş, İstanbul'un kent ulaşımında doğu-batı aksında hızlı bir ulaşım sistemine ihtiyaç olduğunu, bu hatlar düzenlendikten sonra
Büyükşehir Belediyesine devrinin yapılacağını kaydederek, ''O zaman İstanbul rahatlayacak. Marmaray ve hızlı trenle birlikte doğu-batı
aksında çok daha hızlı ve kaliteli bir ulaşım sağlanmış olacak'' dedi.

500 KİLOMETRE RAYLI SİSTEM

Topbaş, İstanbul'da toplam 500 kilometre raylı sistem yapılmasını hedeflediklerini, şu anda 72 kilometre raylı sistem inşaatının
sürdüğünü, Olimpiyat Stadı-İkitelli raylı sistem inşaatına da başlandığını bildirdi.

Bu hattın tünel çalışmalarının 30 ay sonra biteceğini, ardından da rayların döşenmesi çalışmalarına başlayacaklarını ifade eden Topbaş,
''Toplam 42 ay sonra bu hat da devreye girecek. Şu anda 90 kilometre raylı sistemin projesi bitti ve ihale aşamasına geldi.
Üsküdar-Ümraniye-Altunizade, Bakırköy-Küçükçekmece-Beylikdüzü hatlarının bu dönem içinde ihalesini yaparak inşaatına başlayacağız.
İstanbul'un tamamına raylı sistem hedefliyoruz. 500 kilometre bu kentte kaçınılmaz. Biz yapabileceğimiz kadarına başlayacağız. Planlar
projeler bitirilecek'' diye konuştu.

GÖZTEPE'YE CAMİ

Büyükşehir Belediye Meclisinin Göztepe Parkı'na cami yapılmasına yönelik itirazları reddetmesi konusundaki soruya karşılık da Topbaş,
''Meclisin kararı, o alan cami alanı. Yine var anlamına geliyor.

Mevcut plan geçirlidir. Ama bize Kadıköy Belediye Başkanı Selami Öztürk'ün başka bir yerle ilgili getirdiği öneri değerlendiriliyor.
Mülkiyet sorunu var. O ayrı bir teklif'' dedi.

Kadir Topbaş, başka bir soru üzerine de, tarihi yarımadadaki yeni fonksiyonlar verilerek turizm ağırlıklı değerlendirilmesinin söz
konusu olduğunu söyledi.

Bölgedeki tarihi hanların farklı fonksiyonlar kazanmasını istediklerini belirten Topbaş, ''Tabii ki, otel de olacak. Bunu malikleri değerlendirecek'' diye konuştu.

Kapalıçarşı'nın da İstanbul'un önemli noktalarından biri olduğunu ve orada fonksiyon değişikliği düşünülmediğini dile getiren Topbaş,
ancak kuyumcu atölyelerinin oradan taşınmasının söz konusu olduğunu kaydetti.

(AA)

1 2 3 4 5
 
DİĞER GÜNÜN İÇİNDEN HABERLERİ
 Ali Kırca'nın en zor günü
 Ünlülerin ilk babalar günü
 Ölüdeniz 1 numara
 Kate Moss paçayı kurtardı
 Dünyanın en pahalı enkazı
 Sineması yok festivali var
 24 saat arayla 4 bebek öldü
 Kalkancı 'imaj' yaptı
 Gülşen: Beni kandırdı
Köse: Eşimi seviyorum
 Protez elleriyle resim çizmeyi bile öğrendi
 Kurtuluş Mars'ta mı?
 Rumları kızdıran tatbikat
 NATO gemileri Salıpazarı'na demirledi
 Kene ısırığına iki günde üç kurban
 Nişantaşı dürümzedeleri artıyor
 3 hastane dolaşan çocuk yolda öldü
 Hadi Çaman muradına erdi
 Prensin yanında kalbim duracaktı
 Belediyeler grev için hazırlık yapıyor
 Kampusta tüfekli itlaf
 Avrasya Maratonu'nda 572 bin $ dağıtılacak
 Göztepe Parkı'na cami itirazları reddedildi
 Başkent Otoparkı'na kalite belgesi verildi
 Özgül'ün dramı
 Altın vuruştan ölen gencin organları hayat kurtarmadı
 İki kıza tecavüze 6 tutuklama
 7 yaşında arkadaşını öldürdü
 'Töre cinayeti' zanlısı yakalandı
 Genç kız yirmi gün işkence gördü
 Ayak kokusuna düşük akımlı elektrik tedavisi
 Boğaz'da 15 bin kişi Sting'le coştu
 Öğretmenin duyamadığı cep melodisi
REHA MUHTAR
Ortadan kaybol Erol Köse...
Erol Köse'nin son...
EMRE AKÖZ
30 yıl önce Uzun saçlı erkekler Kayseri'de...
HINCAL ULUÇ
Spor sayfalarını okumuyorum!..
Spor sayfası okuma...
İspanyol boğası: 4-0
İspanyol boğası: 4-0
İspanya, bizim grubun lideri Ukrayna'yı dağıttı. Villa ve Alonso ile...
10 yıllık siftah: 1-0
10 yıllık siftah: 1-0
Evsahibi Almanya, Polonya'yı uzatmalarda Neuville'in golüyle yendi.
Ağar: STK'larla el ele bütün zorlukları aşarız
DYP Genel Başkanı Mehmet Ağar, ülkelerin sadece seçilmiş...
'İhale tezgahı başbakana kadar uzandı'
ANAVATAN Partisi Genel Başkanı Erkan Mumcu, Başbakan Tayyip...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu