|
|
|
|
|
İslami sinemacılar fırsatları birer birer tepiyor
|
|
En hafif deyimiyle İslam'a yakın bir hükümetin işbaşında olduğu günümüz Türkiyesi'nde, bir zamanların 'İslamcı Sinema'sının da bir atılım yapması beklenirdi. Artık işin başında, dolayısıyla tüm para kaynaklarının başında kolayca ilişki kurabilecekleri insanlar olduğuna göre... Ama öyle olmadı, olmuyor. İsmail Güneş'in The İmam'ından sonra aynı camianın yıllanmış ideolog ve yönetmenlerinden Mesut Uçakan da yeni filmiyle tüm beklentileri boşa çıkarıyor. Hem de tartışmasız biçimde... Büyük kentte ikisi de bir kadını arayan iki insanın sürpriz dostluğunu anlatıyor film...Yıllar önce çekip gitmiş gerçek annesini arayan bir çocukla, kendi Leyla'sını arayan bir Mecnun karşılaşıyorlar. Ve aradıklarının aynı kadın olması olasılığıyla şaşkına dönüyorlar. Bu Fuzuli'den olduğu kadar Borges'den de esinlenmiş olabilecek hikâye, ne yazık ki aynı güzellikte bir filme yol açmıyor. Uçakan, kimi kent çekimlerinde belli bir beceri gösterse de, başarısı bununla sınırlı kalıyor. Ne hikâyedeki düşünsel tabanı işliyor, ne olaylara belli bir Doğulu mistik katabiliyor, ne görünürdekinin ardındaki gizeme erişebiliyor. Oldukça kötü oyuncularla ve daha da önemlisi, son derece sıradan diyaloglarla hiçbir yere varılamıyor. Asıl sorunun bir zamanlar kendilerine İslamcı diyen sinemacıların çağdaş sinemayı izlemedikleri, kendilerini geliştiremedikleri olduğu ortaya çıkıyor. Ve bu da doğrusu hazin bir görüntü olarak karşımıza geliyor.
ANNE YA DA LEYLA * Yönetim ve senaryo: Mesut Uçakan Görüntü: Hüseyin Özşahin Oyuncular: Turgay Başyayla, Oğulcan Gezgin, Aylin Coşkun, Müge Oruçkaptan, Şehnaz Dilan, Orhan Aydın/ Sinema Ajansı Ltd. Yapımı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|