kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

En iyi uçak kabini...

Uçakları da tıpkı eviniz, ofisiniz gibi düşünebilirsiniz. Aynı sitedeki apartman dairesi ya da villa gibi de görebilirsiniz. Aynı tipteki ofis veya daireleri birbirinden ayıran, içinde yaşayanlar ve onların tercihleridir. Aynı model uçakları havada birbirinde ayıran en önemli özellik ise hangi havayolu şirketi tarafından, nasıl kullanıldığıdır. Uçak üreticilerinin havayollarına teslim ettiği uçaklar, havayolu şirketlerin istekleri doğrultusunda farklı motorlar ve aviyoniklerle (elektronik aksamları) teçhiz ediliyor. İşin bu tarafı çok fazla yolcuyu ilgilendirmiyor. Ancak kabin içine gelince iş değişiyor. Çünkü her havayolu, hitap ettiği yolcu kitlesine, müşterisine göre uçağın içini farklı dizayn ediyor. Koltuklar ve koltuk aralıkları şirketin hizmet kalitesine göre değişiyor. Kabin içindeki eğlence sistemleri, ekranlar, müzikler, filmler, döşemeler, renkler, ikramlar ve personel bile farklılık arz ediyor. Bunlar normal.

Uçak değil saray sanki
Şimdi size normal olmayan bir şeyden bahsetmek istiyorum. Boeing 777. Neden normal değil? Çünkü her şirketin sahip olup, uçurabileceği bir uçak değil bu. Diyebilirim ki, şu an gökyüzünde süzülen ve en konforlu kabine sahip tek uçak var: Boeing 777. Eğer B 777'ye Singapur Havayolları gibi bir şirketin hizmeti altında binmiş ve business class'a da kurulmuşsanız, kendinizi uçakta değil, sarayda sanırsınız. Bir Uzakdoğu uçuşumu Singapur Havayolları'nın B 777 model uçağıyla yapmıştım. Tabiri caizse tadı damağımda kaldı. Daha önce Ortadoğulu bir şirketin B 777 model uçağıyla da seyahat etmiştim. Ancak şirketlerin uçaklara verdiği ruh, olayın rengini baştan aşağıya değiştirebiliyor. Aynı model uçağı kullanan iki ayrı şirketle uçmak, Boeing 777 gibi bir uçakta bile fark edilebiliyor. 777'lerin kabini olabildiğince geniş. Baş üstü bagaj dolapları pencere kenarındaki yolcuyu dahi oturup-kalkarken hiç rahatsız etmiyor. Tavan yüksekliği o kadar memnun edici ki, uçaklardaki o kapalı mekan havasını göremiyorsunuz.. Bir de jet lag sorununu ortadan kaldıran ışıklandırma düzenine sahipse, uçağın içindeyken tavandaki ışıkları yıldız sanıp, açık havada uyuduğunuzu bile düşünebilirsiniz.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Eleştiriyi becerebilmek   / 28-05-2006
 Ucuza uçmak riske girmez…   / 21-05-2006
 İki fuar çıktı meydana   / 14-05-2006
 THK Komutanı'nın ilgisine   / 07-05-2006
 İşte Amerikalıyla Avrupalının farkı   / 30-04-2006
 Pilot sorununa makul çözüm   / 23-04-2006
 Geleceğin uçakları sıkıntılı   / 16-04-2006
 En iyi uçak kabini...   / 09-04-2006
 Uçuşlar bedava olmuyor...   / 02-04-2006
 Airbus A300 ve A310'a elveda   / 26-03-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
TURGAY NOYAN
Dünya rekortmeni yelkenci SABAH takımında...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Yıldızları Air Partner taşıyacak
Şöhretli kişilere uçak...
Bu kız sizi dans ettirecek
Anlaşılan onun adını bu yaz sık sık duyacağız. Zeliha Sunal,...
Başka dünyanın çocukları
Belçika'nın Antwerp şehrinde yapılan Özel Olimpiyatlar'a Türkiye sekiz...
Tüketim çılgınlığına karşı bireysel devrim: Freeganizm
Dünya vatandaşı olmak; çevreyle barışık yaşamak; hava, ses veya görüntü...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.