Anne ve babalara 'yaptırım uygulama' mesajı veren iki reklama ceza verildi.
Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu; reklamlarında 'istediği ürünü almadığı için anne- babasına yaptırım uygulayan çocuk' temasını işlediği için Çilek Mobilya'ya para cezası verdi. Kurul, 30 dosyayı karara bağladığı 9 Mayıs'taki toplantısında; çeşitli TV kanallarında 2005'in ekim ve kasım aylarında yayımlanan ve 'Bir çocuğun Çilek Genç Odası alınana kadar eve dönmeyeceği ve bu arada anneannesi ile dedesinde kalacağının' belirtildiği reklamı değerlendirdi.
ÖDEME 50 BİN YTL Reklamın, 'çocukların mal veya hizmetlerin kendilerine alınması sağlamak üzere anne ve babalarını ikna etmelerine yönelik doğrudan çağrı içermeme' kuralını ihlal ettiğini belirleyen Reklam Kurulu; Çilek Mobilya'ya 50 bin YTL idari para cezası ile durdurma cezası verdi. Öte yandan, Ülker Hero Baby'nin 'kahvaltının bebekler için günün en önemli öğünü olduğunu vurgulayan' reklamı da kuruldan 50 bin YTL para ve yayını durdurma cezası aldı.
HASSAS KONULAR Kurul; ceza verilen bebek maması reklamında, en ideal kahvaltının söz konusu ürünle mümkün olacağı mesajının verildiğine dikkat çekerek, 'bebeğin gün boyu hızlı öğrenmesi, çabuk kavraması, öğrendiklerini kolayca uygulaması' gibi anne ve babaların hassas olduğu konuların istismar edildiğine karar verdi.