|
|
|
|
|
|
Afrika'dan romantik bir krem hikâyesi
Hızla büyüyen cilt bakım markası Olay, nitelikli ve orijinal ürünleriyle Türkiye'ye geldi. Bir aşk hikâyesinden doğan marka, kadınların fiziksel güzelliğinin yanı sıra mutluluğunu da önemsiyor.
Hikâyemiz 1950'li yıllarda, başlıyor. Güney Afrikalı kimyager Graham Gordon Wulff ve eşi Dinah, birbirini çok seven bir çifttir. Ancak her hikâyede olduğu gibi, onların da bir sorunu vardır. Güney Afrika'ya dik gelen güneş ışınları, oradaki tüm kadınlar gibi özellikle hassas bir cilde sahip olan Dinah'ı da çok rahatsız etmektedir. Graham, çok sevdiği eşinin hem hassasiyetini gidermek, hem de gençlik ve güzelliğini korumak için bir krem üretmeye karar verir. Tam beş yıl boyunca, evinin garajında uğraşır, didinir ve sonunda biricik aşkı için mükemmel formüle sahip bir krem yaratmayı başarır. Mutlu eş Dinah, aynı zamanda akıllı da bir kadındır ve kocasına bu özel kremi satmasını önerir. Graham, Oil of Olay adını verdiği bu kremi birlikte satmak için bir reklamcıyla anlaşır ve böylece Olay'in bugüne uzanan serüveni başlamış olur. 1970 yılına gelindiğinde, Oil of Olay, aralarında İngiltere ve Avusturya'nın da bulunduğu dokuz ülkede birden satılmaktadır. 1985 yılında, dünya devi P&G tarafından satın alınır ve onun gücünün de eklenmesiyle, 2003 yılında milyar dolarlık markalardan biri haline gelir.
GÜNLERE BİLE GİTTİLER Bu son derece romantik hikâyeyi, P&G Dış İlişkiler Müdürü Yaprak Gökbulut ile Olay Marka Müdürü Orçin Kelleci'den dinliyorum. Maslak Boyner'de Olay standındayız. Olay, mayıs başından itibaren artık Türkiye'de de satılmaya başladı. P&G Beauty'nin kozmetik markası Olay, Türkiye'de ciddi bir ön araştırma ve çalışmanın ardından piyasaya adım atmış. Olay, Türk takımının yanı sıra yabancı uzmanlar da Türk kadınlarının evlerine misafir olmuş, hatta günlerine bile katılmışlar. Bu ön çalışmadan çarpıcı iki sonuç çıkmış: Birincisi, Türk kadınları cilt bakım ürünleri konusunda genelde yeterli bilince sahip değiller. Yüzde 70'i bir ürün kullanıyor, ancak yalnızca yüzde 10'u bir yüz bakım ürünü kullanıyor, geri kalanı ise yüzüne ne bulursa sürüyor. İkinci bilinçsizlik yüz temizliğinde görülüyor. Kadınların büyük çoğunluğu yüz temizliğinde, sabah-akşam yüzlerini yalnızca suyla yıkamakla yetiniyor. Bir de teknik veriler var. Türk kadınlarının büyük çoğunluğu yağlı bir cilde sahip ve yüzde 50'si yaşlanmaktan korkuyor. Tüm bu verilerin ışığında, Olay ürün grubundan Türkiye için en uygun olanları seçilip, öncü seriler hazırlanmış. 'FARKIMIZ, FELSEFEMİZ...' Serilere geçmeden önce Olay'in farklarını soruyorum. "Piyasadaki benzerlerimize göre bizim en önemli farkımız felsefemizden kaynaklanıyor," diyorlar öncelikle. "Olay'in felsefesi kadının içindeki güzeli ortaya çıkarmak. Çünkü dünyada yaptığımız araştırmalarda, kadınların kusurlarının vurgulanmasının onları çok rahatsız ettiğini ve güzel olduklarını hatırlatmamız gerektiğini gördük. Biz kadınlarla ömür boyu sürecek mutluluğa dayalı bir birliktelik yaratmak istiyoruz. Bunu da cildinden başlayarak yapmasını istiyoruz." Olay, her sene 6 binden fazla kadınla konuşup, ciltlerini ve dolayısıyla hayatlarını nasıl iyileştirebileceklerini öğrenmeye çalışıyor. Yeni ürünlerini de bu kadınların istekleri doğrultusunda geliştiriyor. Kadınların ihtiyaçları sonu cu geliştirilen en tipik ürünlerden biri de Total Effects serisi. Bu seri, yaşlanmanın etkilerini azaltmayı hedefliyor. Olay uzmanları yaşlanmayı, genel kanının aksine yalnızca kırışık oluşması olarak sınırlamamış ve kadınlarla konuştuktan sonra yaşlanmanın yedi etkisini belirlemiş. Çizgi, kırışıklıklar, gözenekler, leke, kuruluk, bozuk cilt yüzeyi, düzensiz cilt rengi ve solgun renkten oluşan bu yedi etkiye karşı da, tek bir ürün serisi geliştirmişler.
TÜRKİYE BAKİR PAZAR Kadınlara cilt bakımını öğreterek, pazarın büyümesini hedefliyorlar. Çünkü Türkiye bu konuda hâlâ bakir bir pazar sayılıyor. Her şeyin başladığı yer olan, hikâyeye yeniden dönecek olursak... Hamurundaki aşkı tüm dünya kadınlarıyla tanıştırmayı hedefleyen Olay'in ilk formülü hâlâ bir üründe yaşıyor. Complete Care serisinde yer alan Beauty Fluid, o ilk ürünün ruhunu bugün de yaşatmayı sürdürüyor.
Elif TANRIYAR
|
|
|
|
|
|
|
|
|