|
|
|
Hyundai üretimi yüzde 40 artırdı
Hyundai binek otomobil modellerinde dizel motorlara ağırlık verdi. Hyundai, 2006 yılında sedan modeli Accent Era'da dizel motor üretimini yüzde 40 artırmayı planlıyor.
Geçen yıl Türkiye'de satılan binek otomobillerin yaklaşık yüzde 38'i dizel araç olurken, satılan dizel araçlar içinde Hyundai'nin dizel motora sahip modellerinin payı ise yüzde 10 olarak gerçekleşti. Hyundai'nin 2005 yılında gerçekleştirdiği satışlar içinde de dizel motora sahip Hyundai modelleri yüzde 36.5'lik bir bölümünü oluşturuyor. Dizel motorlu araçlara olan talep Hyundai'de harekete geçirdi Marka VGT (Variable Geometry Turbocharger-Değişken Geometrili Turbo Şarj) teknolojisine sahip common-rail dizel motorları geliştirdi. Bu motorlar, yüksek performans ile birlikte düşük yakıt tüketimi sunuyor. Ayrıca son teknoloji olduğu için sessiz çalışan bu motorlar, Türk otomobil severler tarafından ilgi görmeye başladı.
ÜÇ FARKLI DİZEL Hyundai Getz modelinde dizel motorlu versiyonları ağırlıklı olarak ithal ediyor. Ayrıca yeni satışa sunulan Hyundai Accent Era'da da, 2006 yılında dizel motorun daha fazla talep görmesi bekleniyor. Hyundai bu nedenle 110 bg güç üreten ve bunun yanında sınıfının en ekonomik motorlarından biri olan 1.5 CRDi-VGT motorun üretim oranını, tüm motor seçenekleri arasında yüzde 40 seviyesine çıkardı. Hyundai'ın motor gamında üç farklı dizel motor bulunuyor. Bu dizel motorlar şöyle sıralanıyor: Accent Era ile Getz modellerinde kullanılan 1.5 CRDi- VGT, Santa Fe'de kullanılan 2.0 CRDi-VGT ve Tuscon'da kullanılan 2.0 CRDi.
4X4 MODELLER Hyundai Assan'ın Türkiye'de ürettiği sedanı Accent Era'da kullanılan 1.5 CRDi-VGT common-rail direkt enjeksiyon sistemi bulunan dizel motor 110 beygir güç üretiyor. 1.5 CRDi-VGT dizel motor 0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaşıyor. Ortalama yakıt tüketimi ise 4.6 litre. Hyundai Getz modelinde ise biri 88 beygir biri 110 beygir olmak üzere iki 1.5 litrelik motor seçeneği bulunuyor. Hyundai Matrix modelinde kullanılan 1.5 CRDi dizel motor ise 102 beygir güç üretiyor 4x4 araçların en büyük dezavantajları yüksek yakıt tüketimleridir. Fakat, dizel motorların bu araçlarda yer bulmasıyla bu dezavantajı da ortadan kalkmış oldu. Hyundai'nin SUV aracı Santa Fe'de 2.0 litrelik Turbo Intercooler özellikli bir motor görev alıyor. 4000 d/d'de 125 beygir güç üreten motor, 1950-2600 d/d arasında 285 Nm maksimum tork geliştiriyor. Son hızı saatte 172 kilometre olan aracın şehir içi yakıt tüketimi 100 kilometrede 9.4 litre, şehir dışında 6.4 litre ve ortalamada 7.5 litre.
|