|
|
|
Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
1970'lerde Jeep Wagoneer'la, Land Rover'la 1980'lerde Chevrolet Blazer'le av peşinde koşarken, aklımızın bir kenarında hep Nissan Patrol vardı. Hiç bir otomobilin arazide onun kadar başarılı olamadığını duyardık. Türkiye'de pek görülen bir araç değildi. Arap petrol şeyhlerinin şahinlerle ava giderken Patrol'larıyla dolaştığını duyar, özenirdik. İstanbul'da ise Cihangir'de ZZ plakalı, yani bir yabancıya ait bir Patrol vardı, yolda görünce adrenalinimiz artardı. Rahşan, "Fatih Bey bu hafta Nissan Patrol test edeceksiniz" deyince o günleri anımsadım. Yeni Nissan Patrol'le Sabah'ın garajındaki ilk karşılaşmamız açıkçası hayal kırıklığı oldu. Gürültülü dizel motor, zaman tünelinden çıkmış görüntüsü veren iç kabin ben biraz şaşırttı. Öyle ya, son yıllarda Porsche Cayenne'in, Range Rover'ın hatta Volkswagen Touareg'in ultra lüks ve modern iç kabinlerine alışmıştık. Patrol'un bu "Old fashion" hali neydi böyle! Açıkçası yoğun trafikte gürültü patırtı içinde eve gidinceye kadar da bu düşüncelerime engel olamadım. Ta ki, ertesi gün araziye çıkıncaya kadar... İşte size bu otomobili anlatacağım...
* İÇ DİZAYN Başta da dediğim gibi "Old fashion" yani eski moda bir iç. Şıklık yanına uğramamış. Konfor var, insanı rahat ettirecek her şey var ama göz unutulmuş. Gül kökü havası verilmiş ahşap kaplama bile olmamış. Koltuklar deri ve elektrik kumandalı. Isıtmaları da var. Direksiyon yükseklik ayarlı. CD çalarlı radyo vasatın biraz üstünde. Göstergeler eskimoda. Yol bilgisayarı falan hak getire. Ancak arazi sürüşü için gereken her şey var. Bir kere uzun zamandır ilk kez gerçek bir arazi vitesi görüyorum. Öyle düğme ile falan değil, gerçekten ayrı bir arazi vitesi kolu var. 2H, 4H ve 4L konumları ile. Diferansiyel kilidi de ayrı bir düğme ile açılıyor. Ayrıca ön tekerlerlerin aks göbeklerinde de eski moda diferansiyel kilitleri var. Motoru ısıtmak için ekstra elektrikli bir ısıtıcı, stabilizatör gibi aracı oyuncaklarının hepsi mevcut. Safkan arazi aracı görüntüsü içerde eksiksiz duruyor.
* MOTOR VE ŞANZIMAN Motor 3 litre dizel. 160 beygir güç üretiyor. Torku olması gerekenden az gibi. Şanzıman ise müthiş. 3 ileri vitesli, overdrive'lı şanzıman gayet başarılı. Arazi vitesleri de. Patrol sürekli 4 çeker değil. İsterseniz 4H pozisyonuna alıp sürekli 4 çeker yapıyorsunuz ama gereksiz yakıt harcamak istemiyorsanız alemi yok. Şanzımanın asıl başarısı araziye çıkınca ortaya çıkıyor. 160 beygirlik motor, 300 beygirliklerin yapamadığını bu şanzıman sayesinde yapıyor.
* ARAZİ PERFORMANSI Tek kelimeyle kusursuz. Uzun zamandır kullandığım ilk gerçek arazi aracı. Ön ve arka yaklaşma açıları mükemmel. En zor rampalara bile başarıyla yaklaşıyor. Gövdenin rijiditesi olması gerektiği gibi. Ne çok esnek, ne çok rijit. Arazide konforlu bir sürüş imkanı sağlıyor. Üzerinde çamur lastikleri olmamasına rağmen, çamurda gayet başarılı. Her yere inip çıkıyor.Ne bir sürtme, ne bir vurma. Doğru vites, doğru diferansiyel konumu seçildiği zaman yapamayacağı şey yok gibi duruyor. Arazide motorun gücünün yetersiz kalmasından korkuyordum. Hayır kalmıyor. Çok çok başarılı.
* YOLDA Uzun yolda idare eder. 175 kilometre saat sürate çıkıyor ve yeterli bir rahatlık sağlıyor. Ancak şehir içinde kullanmak için katiyen değil. Çok büyük, çok hantal. Yüksek süratte de yol tutuş iyi. Frenler biraz daha iyi olabilir ama yetersiz denemez.
* İZLENİM Nissan Patrol "Akıllı kadınlar" gibi. Hani bazı kadınlar vardır, çok güzeldir ama konuştukça çirkinleşir. Çünkü aptaldır. Bazı kadınlar vardır ilk bakışta çok da güzel görünmez ama konuştukça güzelleşir. Nissan Patrol işte bu ikinci sınıfa giriyor. Arazide, sürdükçe güzelleşiyor, hayran oluyorsunuz. İlk bakıştaki izlenimizi değişiyor, hatta ilk düşündüklerinizden utanıyorsunuz. Ancak şehir içinde rahat etmek için 4x4 kullananlardansanız Patrol'den uzak durun. Çünkü bu araç gerçekten araziye çıkacaklar için yapılmış. Hava atmak için değil de, gereklilik nedeniyle 4x4 alacaklara şiddetle tavsiye ederim. Şehir dışında bir çiftlik evi olanlara, ava gidenlere, arazide iş yapanlara taş gibi bir seçenek. Üstelik ne çok pahalı, ne de çok kırılgan. 4x4 gibi 4x4.
Nissan Patrol 3.0 TDI Max. Güç: 160bg- 3600 d/dak Max. Tork: 354nm- 3000 d/dak Hız: 160 km/sa (Fabrika verisi): Ağırlık: 2410 kg. Fiyatı: 77.000 EURO+1.678.500.000 tl
FATİH ALTAYLI
|