|
|
|
|
|
Peugeot'nun dizel hibrid aracı 2010'da yollarda
Peugeot, ilk kez dizel elektrik hibrid teknolojisi ile çalışan aracı Peugeot 307'yi sergiledi. Devrim niteliğindeki bu teknolojiye sahip araç, 2010 yılında yollara çıkacak. Şu andaki tek sorun yüksek fiyatı.
Geliştirdiği dizel teknolojisiyle bilinen Peugeot, şimdi de ilk kez dizel elektrik hibrid teknolojisi ile çalışan aracı Peugeot 307'yi sergiledi. Geliştirilmiş yakıt ekonomisi ve azalan CO2 emisyonları ile bu aracın performansı çığır açacak bir nitelikte. Birden fazla enerji çeşidiyle çalışma prensibine dayanan hibrid otomobiller, daha çok benzinle ve elektrik enerjisiyle çalışma esasına dayanıyor.
REKOR DEĞERLER Peugeot ise benzinli yerine dizel HDi motor teknolojisini kullanarak 100km'de 3,4 lt. ortalama dizel yakıt tüketimi, km'de 90 gr CO2 emisyonu gibi değerlere ulaşmayı başardı. Bu değerler, Avrupa'nın en popüler sınıfı olan M1 segmentinde bir rekor olarak kabul ediliyor. Benzinli hibrid sisteme sahip benzer bir araca göre yüzde 25 daha iyi olan bu değerlerin yanı sıra otomobil, tüm koşullarda ama özellikle şehiriçi trafiğinde, artırılmış bir sürüş konforu da sağlıyor.
YENİ TEKNOLOJİ Peugeot hibrid HDi teknolojisi; 1,6 lt. HDi dizel motor ve partikül filtresi, yeni jenerasyon start& stop sistemi, elektrik motoru ve dönüştürücü, yüksek voltajlı batarya seti, elektronik kontrol sistemlerinden oluşuyor. Peugeot 307 hibrid HDi, elektronik kontrollü düz vites kutusuna sahip. Start&stop sistemi, yüksek voltaj batarya seti boş bile olsa, HDi dizel motor ile aracın çalışmasına ve hareket etmesine olanak sağlıyor. Buna karşılık diğer hibrid araçlar böyle bir durumda tamamen hareketsiz kalıyorlar. Hibrid HDi teknolojisi bir takım yenilikçi özellikleri de sunuyor:
* Yavaşlama ve frenleme sırasındaki kinetik enerjinin kazanımı
* Elektrik modunda veya O emisyonlu araç (ZEV) modunda, şehiriçi trafikte saatte 50 km. hıza kadar sesin ve emisyonların elimine edilmesi
* Uzatılmış ZEV modunda ise, akünün (batarya) şarj seviyesine bağlı olarak elektrik gücü kullanımının devam etmesi. Yeni geliştirilen araç, şehirlerarası kullanımda, ihtiyaç duyulması halinde elektrik motoru yüzde 35 güç takviyesi uygulayarak ilave hızlanma sağlıyor ve bu da sürüş konforunu artırıyor. Otomobil, 2010 yılında satışa sürülmeye hazır hale gelecek. Ancak şu an önemli bir sorun var. O da yüksek fiyatlar. Peugeot'nun en büyük amacı, her zaman olduğu gibi ulaşılabilir bir fiyat etiketi ile aracı satışa sunabilmek. Şu an için hibrid dizel ile dizel HDi otomobiller arasındaki fiyat farkı büyük olduğundan, Peugeot, sistem maliyetlerini düşürmek için çalışıyor.
|