|
|
|
|
Filmlerdeki ölümler onu yönetmen yaptı
Ürgüp'teki Gomeda Vadisi'nde bugünlerde Tan Tolga Demirci imzalı sıra dışı bir film çekiliyor. Vadiyle aynı ismi taşıyan filmin çıkış noktası ilginç bir hikayeye dayanıyor.
Gomeda'nın yönetmeni Tan Tolga Demirci... Demirci'nin yaşam öyküsü en az çekeceği film kadar ilginç. Çocukken izlediği gerilim filmlerinde öldürülen kadınlara çok üzülen Demirci'yi bu üzüntü sinema eğitimi almaya itmiş. Dokuz Eylül Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi'nde hayalini kurduğu eğitimi alan Demirci 'Korku Sineması'nın Psikanalizi' adında bir kitap da yazmış. İçindeki sinema aşkı henüz 13 yaşındayken filizlenen Demirci, eğitim sürecinin ardından yönetmenlikte kariyer yapmaya karar vermiş. 'Anna', 'Trenler mi Terkedilmiştir Yoksa İstasyonlar mı?', 'Saltlake', 'Doktor Z', 'Hayatımın Özeti', 'Prag'a Ne Dersin?', ' Erses Apartmanı No:8', 'Alfabetik Düşler', 'Kendiliğinden Öyküler' ve 'Klecks' bügüne dek çekilmiş Tan Tolga Demirci imzalı filmler...
O KADINLARI KISKANIRDIM Demirci, şimdilerdeyse 'Gomeda' adlı fantastik gerilim türünde bir sinema filmi çekiyor. Başrollerini Feride Çetin, Bahar Yanılmaz, Bulut Köpük, Serkan Altunorak ve Halim Ercan'ın paylaştığı filmde, Kıraç'ın sevgilisi Ayşe Şule Bilgiç ise konuk oyuncu olarak rol alıyor. Tolga Han Demirci'yle yönetmenliğini ve senaristliğini yaptığı Gomeda'nın setinde bir araya geldik ve filmin öyküsünü ondan dinledik.
* Sinemaya olan merakınızın kaynağının oldukça ilginç olduğunu öğrendik. Gerilim filmlerinde öldürülen kadınlar sizi neden bu kadar derinden etkiledi? Gerilim filmlerine çok meraklıydım. Filmlerde öldürülen kadınlar için üzülüyor ve garip bir kıskançlık duyuyordum. Çünkü benim bugüne kadar sahip olmadığım bir sırra sahip oluyorlardı. O sır ölümdü.
* Filmlerde öldürülen kadınları öldükleri için kıskanmanız normal bir davranış mıydı? Değildi. Ailem de bunu biliyordu. Ancak müdahale etmediler. Filmlerde öldürülen kadınlar sinemaya başlamamda önemli paya sahip. O kadınlara borcumu ödemek için gerilim filmi çekiyorum.
ÖZGÜN BİR YAPIM * Gomeda ilk uzun metrajlı filminiz. Son yıllarda yönetmenler ilk çalışmalarında gerilim filmi çekiyor. Neden? İlk filmini korku türünde çeken yönetmenlerin ortak özelliği bağımsız sinemaya yatkın olmalarıdır. Bir daha gerilim türünde film çekmeyeceğim. Gomeda'da gerçeküstü bir yaklaşım sergiledim. Bundan sonraki filmlerim de bu yaklaşım üzerine olacak.
* Gerçeküstü yaklaşımı Gomeda'da oldukça iddialı bir şekilde kullanmanızın nedeni nedir? Bende özgünlük hastalığı var. Daha önce üretilmemiş çalışmalar yapmak istiyorum. Bilinçaltından yararlanmak istiyorum. Gomeda, düşle gerçeklik, sanrıyla hakikat arasındaki çizgiyi altüst ederek düşü gerçekliğe, gerçekliği düşe sızdıran ilk Türk filmi olacak.
MEHMET ÇALIŞKAN - MAGAZİN
|
|
|
|
|
|
|
|
|