Türkiye'ye güvenip Clio'yu getirdik, kapasiteyi fulledik
Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet, 37 yıldır süren birliktelikleri sonunda yeni Clio için 216 milyon Euro yatırım yaptıklarını, üretimi de üç vardiyaya çıkardıklarını söyledi.
Oyak Renault Genel Müdürü Alain Gabillet de, Renault ve Türkiye birlikteliğinin 37 yıldır sürdüğünü ve Oyak ile ortaklıklarının başarılı bir şekilde sürdüğünü belirterek, dünya tarihinde bu kadar uzun süreli ve her geçen gün artan bir performans gösteren ortaklıkların sayısının az olduğunu söyledi. Türkiye'ye duydukları güvenin en belirgin göstergesinin zor günlerde bile devam eden yatırımlar olduğunu vurgulayan Gabillet "Örneğin en yeni modelimiz Clio için 216 milyon Euro yatırım yaptık ve üretim talebini karşılayabilmek için üçüncü vardiyaya geçtik"
dedi.
BATIYA KONUMLU Renault Grubu içinde Türkiye'nin önemini vurgulayan Gabillet, "10 yıl önce, Oyak Renault, Renault Grubunun doğudaki tek tesisi, doğudaki sınırıydı. Bugün ise Oyak Renault ve Türkiye merkezde, Avrupa'da. Oyak Renault, artık kendini batıya göre konumlandırmıyor çünkü kalite, maliyet, yatırım, proses ve süreler konusunda rekabet doğuya kayıyor. Hedef konusunda yanılmamak gerekiyor" dedi. Renault Başkanı Carlos Ghosn'un her fırsatta Oyak Renault'nun grup içerisinde en kaliteli ürünleri üreten ve birçok ülkeye yüksek miktarda ihracat gerçekleştiren bir endüstriyel tesis olduğunu ve "Renault, 2009 Kontratı" çerçevesinde önemli bir rol oynayacağını belirttiğini anlatan Gabillet, bu kapsamda yeni
yatırımlar yapmaya ve yeni modelleri Türkiye'de üretmeye devam edeceklerini söyledi.
TÜKETİCİYLE BULUŞTU Yeni Clio, Türk tüketicileri ile ilk kez Bursa Oto Show Fuarı'nda buluştu. Buluşma öncesi Yeni Clio'nun üretim merkezi Oyak Renault Otomobil Fabrikaları'nda düzenlenen toplantıda bilgi veren Yeni Clio Oyak Renault Proje Direktörü Murat Taşdelen, otomobil üretirken sadece yatırım ve teknolojinin yeterli olmadığını belirterek, otomobile ruhunu katan insanın önemine dikkat çekti. Yeni Clio ile pek çok "ilk"e imza attıklarını belirten Taşdelen, "Oyak Renault'nun, projeye resmi olarak başladığı tarihten bugüne ilk prototiplerin üretimi, otomobilin fabrikaya giriş etabı, ön seri onaylarının alınması, üretim onayının alınması gibi projenin tüm etapları sözleşmede öngörülen tarihlerden önce gerçekleşti.
Pervin KAPLAN - HABER MERKEZİ İsmet ACAR - BURSA /