|
|
Etkinlik zor iştir
Etkinlik yönetimi zor iştir. "Haydi bir açılış düzenleyelim; dört başı mamur olsun!" demekle olmaz bu iş. 100 üzerinden 99'la sınıfta kalmak işten bile değildir. Ana hedef, vermek istenilen kilit mesajın karşınızdakine net bir şekilde geçmesini sağlamak, iletişim kirliliği içinde mesajın kaybolup gitmesini engellemektir. Bugüne kadar pekçok açılışa, lansmana katıldım. Bir iki tanesi aklımda yer etmiştir: Güzellik hatalarına rağmen Audi 6 lansmanı, Tofaş'ın 2 bin 500 çalışanına aynı anda davul çaldırdığı iç iletişim kampanyası, Turkcell'in Kardelenler lansmanı, Efe Rakı'nın Çilingir'i takdimi, Ülker'in Mozart konserleri, Tarkan'ın Doritos ve Avea konserleri, VW Fazıl Say Konserleri... Geçen hafta da Fiat Grande Punto'nun lansman gecesine davetliydik. Etkinlik şirketi Capital Events Fiat'ın İtalya'dan getirdiği tasarımcısı Daniele Zambelli ile birlikte çalışmış. Salona girer girmez anlıyordunuz bu 'tasarımcı farkını'. Burhan Öçal'ın tadı damakta kalan performansı, Ajda Pekkan'ın yıllardır olduğu gibi 'durarak' şarkı söylemesi bizi şaşırtmadı. Ancak, salonun genel atmosferi o kadar baskındı ki, yemek masalarının üzerine cibinlik gibi yerleştirilmiş, tavanla birlikte yukarı kalkan silindir şeklindeki beyaz tül konstrüksiyon bile tek başına gecenin başarıya ulaşmasına yetiyordu. Tabii bir de gecenin en kritik yeri olan konuşmalar vardı. Genelde en can sıkıcı bölümdür bu aşama. Ama bu kez öyle olmadı. Tofaş CEO'su Alfredo Altavilla, Fiat Marka Müdürü Luca DeMeo, Tofaş ve Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa V. Koç'un kilit mesajları özlü ve çarpıcı, konuşmaları son derece 'hesaplı' ve keyifli bir içerikle planlanmıştı. Tebrikler Daniele!
|