Renault binek otoda liderliğini sürdürüyor
Renault Genel Müdürü İbrahim Aybar'la otomotiv sektörü ve Renault'un 2005 yılı üretimsatış rakamları ile 2006 beklentilerini konuşuyoruz. Türkiye'de 2005 yılı binek ve ticari oto satış rakamı 715 bin adet olarak gerçekleşmiş. 2005 yılında bir önceki yıla göre binek oto satışlarında yüzde 3 azalma, ticari oto satışlarında ise yüzde 17.5 oranında artış olmuş. İbrahim Aybar, bu rakamları söyledikten sonra Renault'un rakamlarına geçerken yüzünde mutluluk ifadeleri belirginleşiyor. Renault 2005 yılında binek oto pazarındaki liderliğini koruyarak, 8 yıldır üst üste en çok binek oto satan marka olmaya devam etmiş. Renault'un 2005 yılında binek oto pazarındaki yeri ise yüzde 17.5 pazar payı ile birincilik. İbrahim Aybar'ın 2006 yılı otomotiv sektörü projeksiyonunu da öğreniyoruz . Aybar'ın otomotiv sektörü için 2006 hedefi, binek otoda 440 bin, hafif ticaride 270 bin olmak üzere toplam 710 bin adet olduğunu görüyoruz. Otomobil sahipliliği bakımından Türkiye'de her 100 kişiden 7.5'u otomobil sahibi. Bu oran gelişmiş ülkelere göre çok az. Renault, trafik kazalarına karşı sürücülerin eğitimi için önemli bir proje gerçekleştirmiş . Bu proje kapsamında Renault alan her sürücüyü 3 saatlik bir eğitime tabi tutuyor. Renault'un eğitim tesislerinde sürücülere teorik ve uygulamalı dersler veriliyor. Aybar'dan aldığımız bilgilere göre, ilkokuldan başlamak üzere eğitim kurumlarında öğrencilere yönelik trafik bilgileri ve trafik ile ilgili çeşitli yarışmalar düzenlemekte.
Car D visit uygulaması Renault'un ilginç ve son derece faydalı bir başka uygulamasını İbrahim Aybar'dan öğreniyoruz. Satılan her Renault'a kredi kartı gibi 'Car D visit' isimli bir çipli kart veriliyor. Bu kart ile, otomobile Renault yetkili servis istasyonlarında yapılan her türlü bakım ve tamir ile ilgili bilgiler yükleniliyor. Car D visit ile bakıma giden otomobile daha önce hangi bakım yapılmış, hangi parçası değişmiş, kaç kilometrede bakımlar yapılmış görmek mümkün oluyor. Şu ana kadar 260 bin otoya Car D visit kartı verilmiş. Car D visit uygulamasından otomobil sahiplerinin çoğu memnun. Ancak şikayetçi olanlar da var. Çünkü bu kart uygulamasından önce otomobilini ikinci elde satanlar, kilometre ile oynayarak, daha az kullanılmış havasını veriyordu. Car D visit uygulaması ile bu yapılamıyor. Hangi servise gidilirse kart okunduğunda kaç kilometrede olduğu hemen anlaşılıyor. Aybar, Car D visit uygulaması ile ilgili ilginç bir de anektot anlattı. Aybar'ın tesadüfen bulunduğu bir otomobil galerisinde Aybar'ı tanımayan alıcı ve satıcı arasında şöyle bir konuşma geçiyor. 'Kardeşim Renault'da bir kart çıkarmışlar, ne kilometre ile oynayabiliyoruz, ne de kaza geçiren otolarımızın bu kazasını saklayabiliyoruz' Bence bu uygulamanın en güzel yanı da bu.
|