kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar

Yeni Hyundai Accent'i görünce değil ama içine binip yol alınca aklımdan bu cümle geçti!

Rahşan Hanım, yukardaki başlık biraz abartı olmadı mı?
Bu otomobille ilk kez tanışıyor olsaydım haklı olabilirdiniz. Ancak bir önceki modelle kıyaslandığında Hyundai Accent Era'daki gelişim ve değişim, evrimden çok bir devrimi andırıyor. Otomobili dışarıdan gördüğümde ön taraftaki Toyota Corolla ile olan görsel benzerlik beni biraz tedirgin etti. Ama bagajın sedan formuna ve büyük hacime zarar vermeden dinamik bir şekilde tasarlanmış olması dikkatimden kaçmadı. Yine de büyük şoku otomobilin iç mekanında yaşadım. Kullanılan malzeme kalitesi ciddi anlamda geliştirilmiş. Eğer yolcu kabinine girmeden önce otomobilin markasını bilmezseniz, bir üst sınıf otomobile bindiğinizi bile düşünebilirsiniz. Orta konsol, Sonata ile aynı tasarım çizgilerini taşıyor. Sonata'da kullanılan MP3 çalarlı müzik seti de göz ve kulak dolduruyor. Kullandığım test aracı Bordo metalik idi. Bu nedenle otomobilin içinde ön konsol siyah ve bej olarak iki renk tasarlanmış. Bej rengi halı kaplamalar filan keyfi arttırıyor. Deri kaplı direksiyon çok ergonomik. Ayrıca Çeşitli boy ve ebatlardaki döküntülerinizi koymak için bir sürü cep yapmış Hyundai'deki arkadaşlar...

Peki Rahşan hanım hiç beğenmediğiniz bir şey yok mu?
Hah Tam da ben o noktaya gelecektim. Otomobilde CRDI teknolojine sahip 110 beygir gücünde dizel motor kullanılmış. Bir ve ikinci viteste otomobilin ataklığı insanın aklını başından alıyor. Görünüşe göre firma motoru üretirken performansı ön planda tutmuş, yararlanmaya kalkarsanız yakıt tüketimi artıyor. Vites geçişleri çok yumuşak değil. Ön koltukların sırt bölümü de biraz sert ve ince yapılmış. Sınıfı için çok can sıkıcı sayılmayabilir ama rakipleri arasında daha iyi koltuklular var. Bir de bu kadar geliştirilmiş bir otomobilin daha özgün bir ön tasarıma sahip olmasını isterdim. Bu arada aynı motora sahip olan KIA Rio'nun Hyundai Accent Era'dan 2-3 milyar daha ucuza satılması da hayli ilginç.

Bir şey dikkatimizi çekti. Bu soru cevap olayı nereden çıktı Rahşan Hanım?
Spor sayfalarında, önemli yazarlarla böyle soru-cevap ropörtajlar çok karizmatik geliyor bana. Kendime bu yöntemle de olsa önemli yazar süsü vermek istedim... Bilmiyorum başarabildim mi?

Accent Era CRDİ-VGT
Teknik özellikler
Motor Hacmi:1493 cc.
Max Güç: 110 bg.
Max Tork: 24 kgm.
Ağırlık: 1205 kg.
Fiyatı: 31.200 ytl

Rahşan GÜLŞAN

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Cherooke sağlam bir seçenek
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
Her yol Roma!
Her yol Roma!
İtalyan Komünist Parti'nin üyesi bir baba ve ev kadını bir annenin...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu