kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
  » Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Cherooke sağlam bir seçenek

Chrysler
Amerikan otomobil tarihinin "En etkileyici" ürünlerine imza atmış bir firma. Bu büyük üreticinin bence ilk unutulmaz otomobili 1948 Town&Country Convertible. Sonrasında 1953'te Chrysler d'Elegance, 1957 İmperial Coupe, aynı yıl otomobilseverlerle buluşan 390 beygirlik HEMI motorlu 300D... Ve hepimizin yakından hatırladığı 1960 ve 70'lere damgasını vuran bazıları HEMI motor seçenekli unutulmaz Charger ve Challenger'lar...Ve tabii şimdilerin muhteşem Viper'ı. Ben bu otomobillerden bazılarını kullanma şansına erişmiş olmaktan mutluyum. Ve Chrysler HEMI geleneğini şimdilerde yeniden canlandırıyor, önce 300 C ardından da Grand Cherokee'de HEMI motorlu seçenekleri bize sunuyor. Aslına bakarsanız, Grand Cherokee de otomobil tarihinde önemli bir dönemeç. Ünlü Wagoneer'ın devamı olan Grand Cherokee, bana sorarsanız şehir içi günlük kullanımla, 4x4'ü birleştiren ilk SUV. Bu hafta denediğimiz araç yeni nesil Jeep Grand Cherokee'nin 5,6 litre HEMI motorlusu. Motor aslında 300 C'de kullanılanla aynı ama 326 beygirlik gücüyle, ondan 14 beygir daha güçsüz, torku da biraz daha az. Ama yine de muhteşem bir motor...

İç Dizayn
Ben hayatımda bu kadar "Melez" bir iç dizayn görmedim. Biraz Amerikan, biraz Japon, az Alman... Katiyen şık değil. İşlevselliğe daha yakın. Şıklaştırmak içinkullanılan detaylar ise tam tersi bir etki yaratmış. Gereksiz ahşap görüntülü kaplamalar... Mercedes'inkini andıran güzel bir müzik sistemi. Kötü lastikle bozulmuş, şık metal unsurlar... Kötü mü? Değil. Şık mı? Değil. Tam yeni tarz Amerikan. Deri döşeme koltuklar rahat ancak sportif değil, haliyle elektrik kumandalı ve hafızalı ve fazla yumuşak. Otomatik vites eski Mercedes'lerden izler taşıyor. İç kabin geniş, ferah. Eski Grand Cherokee'lerden çok farklı değil. Çok başarılı bir havalandırma var. Avrupalı SUV'lerin iç kabinlerinin çok daha iyi olduğunu söylemek mümkün..

Motor Ve Şanzıman
Motor etkileyici, hatta müthiş. Porsche Cayenne S'e benzer bir porformans. 326 beygirlik motor sanki daha fazla bir güce sahipmiş gibi. Benim Range Rover Sport sözde 300 beygir ama bu 26 beygir farkla benimkinin üzerinden atlar gibi duruyor. Kalkış çok çok iyi. 200 km/s'ye kadar da sorun yok. 4 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ancak Avrupalı rakipler 6 ileri, hatta 7 ileri vitese geçerken neden hala 4 ileri anlamak mümkün değil.

Arazi Kabiliyeti
İş araziye gelince Amerikalılar, Avrupalılardan çok çok daha iyi. Çünkü çok çok daha tecrübeliler. Normal sürüşte sıkıntı yaratan yumuşak süspansiyonarazide müthiş bir konfor sağlıyor. Orman yolunda bir ara 160'a çıkınca yanımda oturan X- large Rahşan tutunacak yer arıyor. Otomobil havalanacakmış gibi gidiyor. Hayli zorlanıyoruz. Ancak sert koşullarda iyi. Öndeki gereksiz etekler aracın başarıyla çıkabildiği rampalara yanaşmasını güçleştiriyor. Otomobili arazi konumuna tek bir kolu çekerek alabiliyorsunuz. Çok basit bir sistemi var ama ne kadar basit o kadar kullanışlı. Otoyolda iyi gidiyor. Ancak yumuşak süspansiyon nedeniyle yol tutuş bütün Amerikanlar gibi zayıf. Fakat aşırı konforlu. Fazla bir performans peşinde değilseniz içinde bulutların üzerinde gibi gidiyorsunuz. Ancak motorun gücüyle, yol tutuş özellikleri birbirine uymuyor.

İzlenim
Avrupalı rakiplerine oranla eksikleri var ama fiyatı da ona göre. 5,6 litre motor ve 326 beygire benzer Avrupalıların neredeyse 3'te 2 fiyatına sahip olabilirsiniz. Standart donanımı da rakiplerine oranla çok daha üstün. Üstelik ilk nesil bile hala sokaklarda dolaştığına göre sağlam bir seçenek. Fiyat performans karşılaştırması yaparsak tek rakibi Land Rover Discovery 4.4 olabilir.

Grand Cherokee Hemi 5.7
Max Güç: 326 bg-5200 d/dak
Max Tork: 500nm.-4000 d/dak
0-100 km/sa hızlanma: 7.4 sn.
Yakıt tüketimi: 100 km'de ortalama 15.6 litre
Max hız: 208 km/sa
Fiyat: 96.289 euro

FATİH ALTAYLI

DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ
 "Renault'nun kârlılığında kilit Türkiye"
 'Clio station için tek aday Türkiye'
 Satışa sunulmadan ödül kazandı
 6 taksitle ralli pilotu olma şansı
 Renault Megane makyajlandı
 Subaru Impreza otoyola indi
 Yeni Renault Başkanı Ghosn'a ilk ödül Bursalı Clio'dan
 Bu otomobili satın almaya para yetmez
 BMW Z4 Coupe haziranda yollarda
 ExxonMobil, Avrupa'yı bir Türk'e emanet etti
 Fiat, ucuz Logan'la rekabet için Türkiye'de ucuz Albea...
 Ucuz Çin malı otolar geliyor
 VW Touareg'e King Kong gücü
 Ford Transit'e yeni yüz
 Voyager'a astronot koltuğu
 Ödüllü Doblo'dan satış rekoru
 Peugeot 207 vitrine çıktı
 Alfa 159, 5 yıldız aldı
 Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor
 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı
 Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor
 Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor
 Ankara'nın Hyundai teklifi yolda
 İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz
 2006'da yıldızı parlayacak otolar
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 Otomobil sevdasını konut da durduramadı
 BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek
 Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı
 Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü
 En devrimci Fransız otomobili
 Lüks otomobil satın almak rüya değil
 Ucuz oto fırsatı için son 10 gün
 Küçük otomobillerin büyük rekabeti
 Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular
 Küçük otomobiller kadınların gözdesi
 Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı
 En yeni modeller yola çıktı
 Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul
 Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor
 Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover
 4x4 otoda fırsat
 Dizelde çok yol yapan kârlı
 Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
 Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor
 Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor
 Citroen'in lüks otomobil yorumu
 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3
 Grandis'e dizel motor seçeneği
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Oto servislerinde indirim % 30'u buldu
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 S Class'a destek
 Öğrenci Ferrari'si
 Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda
 Hyundai'nin sloganı değişti
 Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı
 Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
 24 milyonuncu Golf yollara çıktı
 Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız
 Standartları sınıfını zorluyor
 Ferrari ne yapacak?
 İstanbul kanatlarımın altında
 Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi?
 Havayastığı uyumak için değil
 Radara yakalananlar
 Muhteşem bir otomobil
 Korkunç reklamlı Seat Leon
 Hep beraber dizelleşiyoruz
 Yeni Z4 görücüye çıkıyor
Her yol Roma!
Her yol Roma!
İtalyan Komünist Parti'nin üyesi bir baba ve ev kadını bir annenin...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu