17 çeyrektir zarar açıklayan Fiat, 2005'in son üç aydır kârla kapattı. Tofaş CEO'su Altavilla 'Kârda Tofaş'ın katkısı var' dedi.
Dünyanın otomobil devlerinden İtalyan Fiat, 17 çeyrektir ilk kez kâr yüzü gördü. Maliyetlerini düşüren ve Punto modelini erken çıkarma sözü vererek satışlarını artıran Fiat'ın en önemli desteklerinden biri de Türkiye'deki partneri Tofaş'tan geldi. Birkaç yıl öncesine kadar İtalya'nın en büyük istihdam sağlayan firmalarından biri olan, ekonomik krizle birlikte iflasın eşiğine gelerek yıllık 1 milyar Euro zarar yazan Fiat'ın son bilançosu yatırımcılara umut verdi. Fiat 2005'in son çeyreğinde 21 milyon Euro kâr açıkladığını yazdı. Bu kâra karşın Fiat yılı 281 milyon Euro'luk zararla tamamladı. Ancak Fiat, 2004 yılını 822 milyon Euro zararla tamamladığı düşünüldüğünde şirket bir önceki yıla göre oldukça iyi bir performans yakaladı. Önceki gün yaptığı basın toplantısında, uygulanan maliyet politikası ile dengelerin kurulduğunu belirten Fiat CEO'su Sergio Marchionne, yönetimin yeniden yapılandırıldığına dikkat çekti. Marchionne, "Fiyat politikasında 2005'te olduğundan daha sert olmayacağız. Şirket ortak aramayı sürdürecek" dedi. Tofaş CEO'su ve Fiat İş Geliştirme Başkanı Alfredo Altavilla, Fiat'ın içinde bulunduğu krizden çıkmasında Tofaş'ın önemli rol oynadığını söyledi. Bu arada Tofaş'ın Fiat'a katkısı daha da artacak görünüyor. Tofaş, öncelikle Bursa'da PSA ve Fiat için Minicargo'yu üretecek. Ayrıca, D200 adı verilen sedan otomobil Türkiye'de üretilip Avrupa'ya ihraç edilecek. Tofaş'ın yeni projeleri Fiat'ın kârlılığını artıracak.