|
|
|
|
Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
Yeni Hyundai Accent'i görünce değil ama içine binip yol alınca aklımdan bu cümle geçti!
Rahşan Hanım, yukardaki başlık biraz abartı olmadı mı? Bu otomobille ilk kez tanışıyor olsaydım haklı olabilirdiniz. Ancak bir önceki modelle kıyaslandığında Hyundai Accent Era'daki gelişim ve değişim, evrimden çok bir devrimi andırıyor. Otomobili dışarıdan gördüğümde ön taraftaki Toyota Corolla ile olan görsel benzerlik beni biraz tedirgin etti. Ama bagajın sedan formuna ve büyük hacime zarar vermeden dinamik bir şekilde tasarlanmış olması dikkatimden kaçmadı. Yine de büyük şoku otomobilin iç mekanında yaşadım. Kullanılan malzeme kalitesi ciddi anlamda geliştirilmiş. Eğer yolcu kabinine girmeden önce otomobilin markasını bilmezseniz, bir üst sınıf otomobile bindiğinizi bile düşünebilirsiniz. Orta konsol, Sonata ile aynı tasarım çizgilerini taşıyor. Sonata'da kullanılan MP3 çalarlı müzik seti de göz ve kulak dolduruyor. Kullandığım test aracı Bordo metalik idi. Bu nedenle otomobilin içinde ön konsol siyah ve bej olarak iki renk tasarlanmış. Bej rengi halı kaplamalar filan keyfi arttırıyor. Deri kaplı direksiyon çok ergonomik. Ayrıca Çeşitli boy ve ebatlardaki döküntülerinizi koymak için bir sürü cep yapmış Hyundai'deki arkadaşlar...
Peki Rahşan hanım hiç beğenmediğiniz bir şey yok mu? Hah Tam da ben o noktaya gelecektim. Otomobilde CRDI teknolojine sahip 110 beygir gücünde dizel motor kullanılmış. Bir ve ikinci viteste otomobilin ataklığı insanın aklını başından alıyor. Görünüşe göre firma motoru üretirken performansı ön planda tutmuş, yararlanmaya kalkarsanız yakıt tüketimi artıyor. Vites geçişleri çok yumuşak değil. Ön koltukların sırt bölümü de biraz sert ve ince yapılmış. Sınıfı için çok can sıkıcı sayılmayabilir ama rakipleri arasında daha iyi koltuklular var. Bir de bu kadar geliştirilmiş bir otomobilin daha özgün bir ön tasarıma sahip olmasını isterdim. Bu arada aynı motora sahip olan KIA Rio'nun Hyundai Accent Era'dan 2-3 milyar daha ucuza satılması da hayli ilginç.
Bir şey dikkatimizi çekti. Bu soru cevap olayı nereden çıktı Rahşan Hanım? Spor sayfalarında, önemli yazarlarla böyle soru-cevap ropörtajlar çok karizmatik geliyor bana. Kendime bu yöntemle de olsa önemli yazar süsü vermek istedim... Bilmiyorum başarabildim mi?
Accent Era CRDİ-VGT Teknik özellikler Motor Hacmi:1493 cc. Max Güç: 110 bg. Max Tork: 24 kgm. Ağırlık: 1205 kg. Fiyatı: 31.200 ytl
Rahşan GÜLŞAN
|
|
|
|
|
|
DİĞER OTOMOBİL HABERLERİ |
| Ucuz Çin malı otolar geliyor | VW Touareg'e King Kong gücü | Ford Transit'e yeni yüz | Voyager'a astronot koltuğu | Ödüllü Doblo'dan satış rekoru | Peugeot 207 vitrine çıktı | Alfa 159, 5 yıldız aldı | Fiat, yeni otomobile Türkçe isim arıyor | 2006'nın yeni otoları Amerika'dan yola çıktı | Bursalı Clio'ya 'wagon' kardeş geliyor | Ford Otosan'ın üretimi sivrilerle rekora uçuyor | Ankara'nın Hyundai teklifi yolda | İşin ustası olduk, Ruslar'a oto üretmeyi öğreteceğiz | 2006'da yıldızı parlayacak otolar | Mavi kanlı bir spor otomobil | Otomobil sevdasını konut da durduramadı | BMC 600 milyon $'lık yatırımla ilk 10'a girecek | Toyota'nın ihracatı 2 milyar dolara ulaştı | Maliyet arttı, lastikçilere de Doğu Avrupa yolu göründü | En devrimci Fransız otomobili | Lüks otomobil satın almak rüya değil | Ucuz oto fırsatı için son 10 gün | Küçük otomobillerin büyük rekabeti | Sağ şeritten sol şeride geçtiler yıldız oldular | Küçük otomobiller kadınların gözdesi | Kasko şirketiniz otonuz gibi hızlı mı | En yeni modeller yola çıktı | Kullanım maliyeti düşük ticari araçlar makbul | Arazinin kralları yollarda boy gösteriyor | Land Rover Freelander/ Discovery/Range Rover | 4x4 otoda fırsat | Dizelde çok yol yapan kârlı | Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın | Kış lastiği ile fren mesafesi kısalıyor | Günak, 400 tasarımcıyla VW'i geleceğe hazırlıyor | Citroen'in lüks otomobil yorumu | 40 bin Euro'ya Quattro Audi A3 | Grandis'e dizel motor seçeneği | X Large tadında mini otomobil | Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal... | Oto servislerinde indirim % 30'u buldu | Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi | Ellerinizi cebinizden çekin | S Class'a destek | Öğrenci Ferrari'si | Yarının otomobili Civic Ocak 2006'da yollarda | Hyundai'nin sloganı değişti | Cherooke sağlam bir seçenek | Maliyet arttı, Goodyear ithalata kaydı | Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi | 24 milyonuncu Golf yollara çıktı | Toyota Yaris'e güvenlikte 5 yıldız | Standartları sınıfını zorluyor | Ferrari ne yapacak? | İstanbul kanatlarımın altında | Otomobiliniz kaplan mı, yengeç mi? | Havayastığı uyumak için değil | Radara yakalananlar | Muhteşem bir otomobil | Korkunç reklamlı Seat Leon | Hep beraber dizelleşiyoruz | Yeni Z4 görücüye çıkıyor | Yarının otoları Tokyo'dan yola çıktı | En geniş Vitara 8 bin YTL ucuzladı | Otoda Avrupalı olduk küçükleri çok sevdik | Yeni Saab 9-5 aralıkta Türkiye'de | Yeni Kangoo 22.3 bin YTL'den piyasada | Efsanevi VW Beetle'a yeni görünüm | Renault'nun yeni kavramı | Yeni bir fikrim var | Sert bakışlı Alfa | Bu nedir bu? | Yılın otosunda Türk damgası | Mazda 5 sürgülü kapılarıyla farklılaşıyor | Bursalı Clio 'yılın otosu'na adını yazdırmak istiyor | Giugiaro imzalı Alfa Romeo 159 | Günak, Passat'da yunustan esinlenmiş | BMW 3 Serisi büyüdü | Yaris ikinci kez aday | Parçaları aynı ruhları farklı | Toyota'ya dizel motor seçeneği | Çin, 2030'da trafik sıkışıklığını öğrenecek | Volvo'nun top modeli | Tut kolumdan çek götür beni! | Altavilla: Doblo ekmeğimiz, yağımız | Bursalı Fiat Doblo yılın aracı seçildi | Üstsüzü daha güzel | Ben de resim çektirebilirim | Rimula puan kazandırıyor | Yarışçı Leon zafer kazandı | Kış lastiğinde iddialı | Nissan bayi ağı genişliyor | Otomotive 'konut' ve '3 Ekim' darbesi | 'Made in Turkey' damgalı ticariler ödül avcısı oldu | Sözlük gibi otomobil | Sonbaharın yıldızları yollarda | |
|
|
|
|