Bursalı Clio Avrupa'nın en iyisi seçildi
"Otomobil Oscar"ında Bursalı Clio ile Türk tasarımcı Murat Günak imzalı Passat birincilik için çekişti. 22 ülkeden 58 jüri üyesinin oylarıyla Bursa'da üretilecek Clio "yılın otomobili" seçildi.
Avrupa'da "yılın otomobili" seçimlerine Türkiye damgasını vurdu. Yılın otomobili için yarışan 7 finalist içinde en büyük çekişme, Bursa'da üretilecek Renault Clio ile Türk tasarımcı Murat Günak'ın imzasını taşıyan Volkswagen Passat arasında yaşandı. Avrupa'nın en prestijli ödülü olarak görülen Car of The Year (COTY), otomotiv dünyasının Oscar'ı olarak kabul ediliyor. 22 ülkeden uzman gazetecilerin oluşturduğu 58 COTY jüri üyesinin oylarıyla Renault Clio ipi göğüsledi ve yılın otomobili oldu. Oylama sonucunda 256 puanla birinci olan Renault Clio II modelini, 251 puan alan Volkswagen Passat izledi. BMW 3 serisi ise 212 puanda kalarak, üçüncü oldu.Renault Clio, ilk kez satışa sunulduğu 1991 yılında Avrupa'da yılın otomobili seçilmişti.
216 MİLYON EURO YATIRIM Tamamen yenilenen ve Avrupa'da yılın otomobili ödülünü kazanan Clio III'ün 3 kapılı ve 5 kapılı modelleri Türkiye'de Oyak Renault Bursa tesislerinde üretilecek. Bursa, Fransa'daki Flins fabrikası ile birlikte bu yeni modelin üretileceği ikinci Renault üretim merkezi olacak. Seri üretime şubat ayında başlanacak Clio III için Bursa fabrikasında 216 milyon Euro yatırım gerçekleştirildi. Bursa'da üretilecek Clio'ların yüzde 80'i ihraç edilecek. Yılda 150 bin adet Clio üretimi planlanıyor. Clio'nun Bursa'da üretileceği süprizini Renault Başkanı Carlos Ghosn, mayıs ayında Oyak-Renault Otomobil Fabrikaları ziyareti sırasında açıklamıştı.
5 YILDIZLI 8'İNCİ MODEL Clio III, bağımsız kuruluş Euro NCAP tarafından yapılan testler sonucunda, 37 üzerinden 32.67 puan ile maksimum not olan 5 yıldız aldı. Ayrıca, çocukları koruma konusunda en yüksek not olan 4 yıldız aldı. Clio III, Euro NCAP'tan 5 yıldız alan sekizinci Renault modeli olmuştu.
YENİLENDİ BOYUTLARI BÜYÜDÜ Baştan aşağı yenilenen Clio III, 3.99 metrelik uzunluğu ile bir önceki modele göre daha büyük ve daha geniş oturma alanı sunuyor. Clio III'de Elektronik Fren Dağıtıcısı (EBV) ve Acil Fren Yardımı (AFU) fonksiyonlu Bosch 8.0 ABS sistemi ile standart olarak sunuluyor. Antipatinaj (ASR) ile viraj kontrol fonksiyonu (CSV) ve Vites Küçültmelerde Motor Torku Regülatörü (MSR) içeren bir Dinamik Sürüş Kontrol (ESP) Sistemi de isteğe bağlı bulunuyor. Clio III'deki "eller serbest" Renault kartı ve ek viraj farları gibi bazı özellikler bu segmentte ilk kez görülen yenilikleri oluşturuyor.
Ufuk SANDIK
|