|
|
İstanbul'dan Epica geçti
Cuma akşamı Avrupa'nın reklamlarda yaratıcılığı ödüllendiren en büyük organizasyonu Epica'nın 19'uncusunun ödül törenindeydik. Marketing Türkiye dergisinin ev sahipliğindeki tören son derece profesyonelce düzenlenmişti. Salonda 150'si yabancı 350 kişi vardı. Türkiye'den sadece TBWA'in YKM alışveriş torbası ile basılı ürünler dalında ödül aldığı bu yılki yarışmaya 45 ülkeden, 625 ajans 4 bin 987 değişik işle katılmıştı. Toplam 64 ödül dağıtıldı. Başta Büyük Şehir Belediyesi olmak üzere pekçok sponsor ve Marketing Türkiye büyük iş başarmışlar. Hem ödül törenini İstanbul'a, üstelik ikinci kez alabilmek; hem de bu organizasyondan yüzünün akıyla çıkmak kolay iş değildir. Ben Epica'ya reklam filmlerinin dahi yönetmeni Ali Tara nedeniyle aşina olmuştum. 1992 ve 1995'te iki kez (Tokai ve Garanti Bankası 'Sucu Çocuk') büyük ödülü almıştı. O zamanlar Türk reklamcıları çok itibar edermiş herhalde Epica'ya. Diğer ülkeler yarışmaya çok daha fazla sayıda 'iş' gönderiyorlarmış. Bizimkiler hafif 'cool takılıyorlarmış' sanki... Bu kez hem de İstanbul'da olmasına rağmen bizim ajanslardan sadece pek azını görebildim: Art Grup, Clan, FCB, Leo Brunett, Lowe, Man, Meta, Movida Plus, Ogilvy, Rafineri, Saatchi & Saatchi, TBWA, Ultra, Yorum Publicis ödül alıp almamalarına bakmaksızın, uluslararası tecrübe adına oradaydılar. Onları da kutlamak gerek. Davetiye sayısı sınırlıymış. Ama olsun. Gelen gelmiş işte. Neredeydi öteki onlarca ajans? Kedi ve uzanamadığı ciğer meselesi mi yoksa?
|