kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Havada tavuk muhabbeti

Bazı okuyucularım merakla soruyor;' Kuş gribi problemine havacılar ne derece duyarlı?' Soru sadece Türk Hava Yolları (THY) ve özel hava yollarını kapsamıyor. Türkiye çıkışlı tüm uçuşlarda, uçaklara yüklenen catering ürünleri içinde yer alan kanatlılardan elde edilen tüm yiyecekleri içeriyor.

MENÜDE KUŞ KRİZİ
Türkiye'de tüm hava yollarına yiyecek hizmeti veren Uçaklara Servis AŞ (USAŞ) ve Lufthansa Sancak Catering gibi dünyanın iki saygın kuruluşu var. Lufthansa Catering, uçaklara yiyecek/ içecek hizmeti veren dünyanın bir numaralı kuruluşu. Türkiye'deki pazar payı da yüzde 30'un üzerinde. Türkiye'de Sancak Catering'le ortak iş yapan kurumun başında bir Alman yönetici var ve oldukça disiplinli çalışıyorlar. Kesinlikle şüpheye mahal bırakmıyorlar. Türkiye'deki havayollarına ve ülkemize seferi bulunan şirketlere hizmet veren diğer kuruluş ise USAŞ. Yaklaşık 16 yıl önce özelleşen USAŞ'ın içinde bulunduğu yabancı iştirak de alanında dünyanın sayılı şirketlerden, ilk üçü paylaşanlardan birisi. Başta THY olmak üzere bir çok havayolu USAŞ'tan ikram hizmeti alıyor. Ve 'Kuş Gribi' sebebiyle havada kanatlılardan uzak durmanın bir anlamı bulunmuyor. Nedenlerine gelince; Havada ikram işi sanıldığında çok daha teferruatlar içeriyor. Her adımında kontrolden geçiriliyor ve hijyen en önde dikkat edilen ve bir çok aşamada çapraz kontrole tabi tutulan bir unsur. Dünyadaki bir çok büyük catering kuruluşunu yakından incelemiş birisi olarak, havadaki yiyeceklerin ne derece sağlıklı olduğuna yakından şahitlik ettiğimden şu an yaşanan Türkiye'deki problemin havayollarıyla irtibatlandırılmasının abes olduğunu söylemek istiyorum. Uçağa yüklenmiş kanatlıları afiyetle yiyebilirsiniz. 2006'DA THY Türk Hava Yolları'nı 2006'da ciddi bir büyüme bekliyor. Aralık ayında filoya katılan Airbus 330'un uçuş ekibi sıkıntısı sebebiyle 15 gün gecikmeli olarak ilk seferine çıktığının altını çizerek THY'yi 2006'da zor günlerin beklediğine işaret etmek istiyorum. Bu sebeple, THY yetkililerinin bir çok şeyi; filoyu, pilotları, hostesleri, teknik ekibi, yeni hatları, uçulan hatlara konulacak yeni seferleri iyi planlamaları gerekiyor. Fakat, 2006'da bazı zorlukların yaşanacağına şimdiden dikkat çekmek için kahin olmaya gerek yok. Bu zorluklar iyi yönetilmediği taktirde tüm havacılık sektörü ciddi zarar görecektir.

300 PİLOT GEREK
THY'yi zorlayacak konular ise şöyle; Ekip sıkıntısı had safhada. Bu yıl içinde THY filosuna katılacak uçakları sefere koyabilmek için 300 civarında pilot ihtiyaç var. Temininde zorluk çekilen personel statüsündeki pilotların nereden bulunacağı soru işaretleri içeriyor. Piyasadaki şirketlerden temin edilmesi halinde ise en az iki şirketin yok olmasına göz yummak gerekir ki, bu konuda Ulaştırma Bakanlığı'nın bir çözüm ortaya koyması lazım geliyor. Benzeri sorun teknik personel ve hostes ekipleri içinde geçerli. THY Teknik'ten 75 tecrübeli kişinin emekli edilmesinin sıkıntısı 2006'da ortaya çıkacaktır. Öte yandan, THY'deki uçak sayısı yüzün üzerine çıkacağından 25 yeni hat açılacak. Ama bu hatlardaki doluluk oranları ne olacak? Hat analizlerini neye göre yapıldı? 25 yeni hat hangi kritere göre belirlendi. Dileyelim THY 2006'da yeni hatlarda doluluk sorunsuz ve karlı uçsun

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Olmayan slota ceza kesilir mi?   / 08-01-2006
 Havada petrol dalgası olabilir   / 01-01-2006
 Üsküdar ve havada yasak aşk   / 25-12-2005
 Bölgesel uçak bilmecesi   / 18-12-2005
 Zamanında kaldırmak önemli   / 04-12-2005
 Yalancı cennette 2 gün   / 27-11-2005
 Dubai'de koz paylaşımı   / 20-11-2005
 THY yeni ortak arıyor   / 13-11-2005
 İş dünyasına Atlantik hattı   / 06-11-2005
 Küpeliler ön koltuğa!   / 30-10-2005
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
ÖNCEL ÖZİÇER
Şoför Nebahat'ı unutmayın!
Bir erkek araba kullanırken...
TURGAY NOYAN
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a açık...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Havada tavuk muhabbeti
Bazı okuyucularım merakla...
Rahat bir vücutla deliksiz uyku uyuyun
Rahat bir vücutla deliksiz uyku uyuyun
'Gece çay içmeyin, yemeğinizi yatmadan en az üç saat önce yiyin...'...
Erkek çözüm ister kadın ise paylaşmak
"İletişimin amacı uzlaşmak değil, anlamak" diyen psikiyatrist Prof.
Onlar uzak diyarların 'fahri' konsolosları
Kimi Afrika'da bir ülkenin kimi Hint Okyanusu'nda bir adanın kimi de adını...
Onların adını terör koydu: Militan ile Mehmet Ağar
Diyarbakır'da bir ilköğretim okulunun 1. sınıfında okuyan bir kız ile bir erkek...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.