kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
X Large tadında mini otomobil
Lüks değil çok rahat

Smart fortwo, küçük bir otomobil ama keyifli bir sürüş sağlıyor.


X Large tadında mini otomobil

İlk gördüğümde "Bu otomobili kim alır?" diye düşünmüş, yıllar geçince gözüm alışmıştı Smart'a. Hele hele roadsterini görünce vurulmuştum. Son alarak 15 gün önce eşimle konuşurken, "Şehir içinde otursam bir Smart alırım. 80 kiloluk adamı işe götürmek için hergün 2 tonluk otomobili hareket ettirecek enerji kullanıyorum" demiştim. Bizim Rahşan Gülşan "Fatih Bey bu hafta size bir Smart getireceğim" deyince, "İstersen ben gidip alayım" dedim. Çünkü kafamdaki Smart konsepti ile X large Rahşan konsepti pek bir araya gelemiyordu. Rahşan "Yok yok ben getiririm" dedi. Hayatımda pek az şeyi bu kadar heyecanla beklemişimdir. Smart ve içinde Rahşan. Ve sonunda miniminnacık Smart'ın direksiyonuna oturdum. Yanıma da Rahşan çöktü.

* İÇ DİZAYN
Smart'ın içi kutu gibi. İyi bir havalandırma, kötü ötesi bir müzik sistemi. 140 km/s'de biten bir sürat göstergesi. Dashboardın üzerine konulmuş çok şirin tostoparlak bir devir sayacı ve yanında aynından bir analog saat. Dışardan minicik görünen Smart'ın içi son derece geniş. Koltuk alabildiğine geri gidiyor ve benim gibi 1.90 boyundaki bir adam dahi rahat rahat oturuyor. Hem de yanında 175'lik ve 110 okkalık Rahşan'la. Koltuklar rahat. Tiptronic vites biraz sert ama çok duyarlı. Silecekler eski Mercedes'ler gibi ortada konumlanıp iki yana açılıyor. Bagaj hayli küçük ama zaten bavulla gidilecek şehirlerarası yolculuklar için değil Smart.

* MOTOR ŞANZIMAN
Motor 700 cc. Arkada duruyor. İlginç, sportif bir sesi var. 60 beygir gücünde turbo imiş ama pek hissedemedim. Sanki 45 falan gibi geldi bana. Belki de, Rahşan'ın etkisiyle olsa gerek. Şanzıman başarılı. 700 cc'lik motora altı ileri şanzıman koymuşlar. Hayli iddialı ve altı vites gereksiz. Otomobil son sürati olan 140'a beşinci viteste ulaşabiliyor. 6. viteste ise 350 devri biraz geçince gaz kesip sürati 140'la sınırlıyor. Vites değişimleri otomatik veya manuel olarak yapılabiliyor. Kendi haline bırakırsanız 6000 devire yaklaşırken vites değiştiriyor. Manuel değiştirmelerde çok hızlı.

* SÜRÜŞ
Bu kadar küçük ve bu kadar güçsüz bir otomobilin bu kadar keyifli bir sürüş dinamiğine sahip olması çok enteresan. Arkadan itişli araç hızlı virajlarda arkadan çok hafif savrularak keyif veriyor. Zaten bu yüzden olsa gerek ön lastik motosiklet lastiği gibi ama arkada geniş tabanlı düşük profilli bir lastik kullanılmış. Gazlayınca güzel bir motor sesi geliyor. Hidrolik olmayan direksiyon park ederken biraz inletici ama bunun dışında gayet iyi. Fakat bu otomobilde pek öyle bir park sorunu olmaz gibi duruyor. Bulduğun yere bırak. Baktın sığmıyor yandan ittir girecek gibi. Elektrikli tavan arkada cama kadar otomatik açılıyor. Daha fazla açmak için inip arkada küçük bir operasyon yapmak gerek. Şimdi bunun tamamen açığını yapıyorlarmış. Hatta tabanı delikli olacakmış ki, yağmur suyu akıp gitsin. Görmedim ama öyle bir rivayet var.

* GENEL İZLENİM
Şehir içinde oturup, şehir içinde çalışanlar için müthiş bir seçenek. Herkesin işe tek başına gittiği İstanbul'da daha çok Smart görmek lazım. Benzin tüketmiyor gibi. Lüks falan katiyen değil ama yeterince rahat. Sadece gençler veya kadınlar için değil, herkes için güzel bir seçenek. Scooter gibi. Damı açılabildiği için çok da seksi. Tek dezavantajı fiyatı. 18 bin euro'ymuş. Keyif için almıyorsanız, bu kadar etmez. Tabii bence.

Smart fortwo
Max. Güç: 61bg
Max. Tork: 95nm- 2000-4000 d/dak
Hız: 135 km/sa
Ağırlık: 730 kg.
Fiyatı: 18.600 EURO
DİĞER HOBİ HABERLERİ
 En devrimci Fransız otomobili
 Paşanın gece uçuşu
 2006'da 57 uçak gelecek
 İstanbul modanın başkenti oluyor
 Anadolu kadınının el emeği örgüleri dünyaya yayılıyor
 Düşler Atölyesi sizi bekliyor
 Londra'dan İstanbul'a
 THY 2006'da farklılaşacak
 Atlasjet'in A319'u geldi
 Kısa... Kısa... Kısa...
 Eşi benzeri olmayan bir safkan
 Makul rüyaların otomobili
 Seattle'da THY günü
 Uçakta banyo keyfi
 İşte VIP A380'in içi
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Sakın annem duymasın ben hızı seviyorum
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Üsküdar ve havada yasak aşk
Kısa süre önce İstanbul...
TURGAY NOYAN
Denizlerde alt-üst kimlik tartışması
Fethiyeli Aglim...
Bangladeş yetimhaneleri-ne Türk modeli
Bangladeş yetimhaneleri-ne Türk modeli
Türk ve Bangladeşli gençler, kendi sivil toplum kuruluşları...
Terapistim yok koçum var
Terapistim yok koçum var
Son yılların gözde mesleği "koçluk" giderek yayılıyor. Elmas Genç ise...
Oğlumun intiharına saygı duyuyorum
Gazeteci Zülfikar Doğan, Almanya'da trenin altına atlayarak intihar...
Ölümünden beni sorumlu tuttular
Gazeteci Zülfikar Doğan'ın Güneş Gazetesi yazarı eşi Duransel Doğan:...
820 Ali işte, 134 Zeynep sokakta
İstanbul'da 19 bin çocuk kayıt yaptırdığı halde okula devam edemiyor.
Oğlanlar okula kızlar işe
İstanbul'da okula gitmeyen çocukların önemli bir kısmı zorunlu göçle...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.