kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Teknoloji
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Pazar Sabah
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Cherooke sağlam bir seçenek
Cherooke sağlam bir seçenek

Chrysler
Amerikan otomobil tarihinin "En etkileyici" ürünlerine imza atmış bir firma. Bu büyük üreticinin bence ilk unutulmaz otomobili 1948 Town&Country Convertible. Sonrasında 1953'te Chrysler d'Elegance, 1957 İmperial Coupe, aynı yıl otomobilseverlerle buluşan 390 beygirlik HEMI motorlu 300D... Ve hepimizin yakından hatırladığı 1960 ve 70'lere damgasını vuran bazıları HEMI motor seçenekli unutulmaz Charger ve Challenger'lar...Ve tabii şimdilerin muhteşem Viper'ı. Ben bu otomobillerden bazılarını kullanma şansına erişmiş olmaktan mutluyum. Ve Chrysler HEMI geleneğini şimdilerde yeniden canlandırıyor, önce 300 C ardından da Grand Cherokee'de HEMI motorlu seçenekleri bize sunuyor. Aslına bakarsanız, Grand Cherokee de otomobil tarihinde önemli bir dönemeç. Ünlü Wagoneer'ın devamı olan Grand Cherokee, bana sorarsanız şehir içi günlük kullanımla, 4x4'ü birleştiren ilk SUV. Bu hafta denediğimiz araç yeni nesil Jeep Grand Cherokee'nin 5,6 litre HEMI motorlusu. Motor aslında 300 C'de kullanılanla aynı ama 326 beygirlik gücüyle, ondan 14 beygir daha güçsüz, torku da biraz daha az. Ama yine de muhteşem bir motor...

İç Dizayn
Ben hayatımda bu kadar "Melez" bir iç dizayn görmedim. Biraz Amerikan, biraz Japon, az Alman... Katiyen şık değil. İşlevselliğe daha yakın. Şıklaştırmak için kullanılan detaylar ise tam tersi bir etki yaratmış. Gereksiz ahşap görüntülü kaplamalar... Mercedes'inkini andıran güzel bir müzik sistemi. Kötü lastikle bozulmuş, şık metal unsurlar... Kötü mü? Değil. Şık mı? Değil. Tam yeni tarz Amerikan. Deri döşeme koltuklar rahat ancak sportif değil, haliyle elektrik kumandalı ve hafızalı ve fazla yumuşak. Otomatik vites eski Mercedes'lerden izler taşıyor. İç kabin geniş, ferah. Eski Grand Cherokee'lerden çok farklı değil. Çok başarılı bir havalandırma var. Avrupalı SUV'lerin iç kabinlerinin çok daha iyi olduğunu söylemek mümkün..

Motor Ve Şanzıman
Motor etkileyici, hatta müthiş. Porsche Cayenne S'e benzer bir porformans. 326 beygirlik motor sanki daha fazla bir güce sahipmiş gibi. Benim Range Rover Sport sözde 300 beygir ama bu 26 beygir farkla benimkinin üzerinden atlar gibi duruyor. Kalkış çok çok iyi. 200 km/s'ye kadar da sorun yok. 4 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ancak Avrupalı rakipler 6 ileri, hatta 7 ileri vitese geçerken neden hala 4 ileri anlamak mümkün değil.

Arazi Kabiliyeti
İş araziye gelince Amerikalılar, Avrupalılardan çok çok daha iyi. Çünkü çok çok daha tecrübeliler. Normal sürüşte sıkıntı yaratan yumuşak süspansiyon arazide müthiş bir konfor sağlıyor. Orman yolunda bir ara 160'a çıkınca yanımda oturan X- large Rahşan tutunacak yer arıyor. Otomobil havalanacakmış gibi gidiyor. Hayli zorlanıyoruz. Ancak sert koşullarda iyi. Öndeki gereksiz etekler aracın başarıyla çıkabildiği rampalara yanaşmasını güçleştiriyor. Otomobili arazi konumuna tek bir kolu çekerek alabiliyorsunuz. Çok basit bir sistemi var ama ne kadar basit o kadar kullanışlı. Otoyolda iyi gidiyor. Ancak yumuşak süspansiyon nedeniyle yol tutuş bütün Amerikanlar gibi zayıf. Fakat aşırı konforlu. Fazla bir performans peşinde değilseniz içinde bulutların üzerinde gibi gidiyorsunuz. Ancak motorun gücüyle, yol tutuş özellikleri birbirine uymuyor.

İzlenim
Avrupalı rakiplerine oranla eksikleri var ama fiyatı da ona göre. 5,6 litre motor ve 326 beygire benzer Avrupalıların neredeyse 3'te 2 fiyatına sahip olabilirsiniz. Standart donanımı da rakiplerine oranla çok daha üstün. Üstelik ilk nesil bile hala sokaklarda dolaştığına göre sağlam bir seçenek. Fiyat performans karşılaştırması yaparsak tek rakibi Land Rover Discovery 4.4 olabilir.

Grand Cherokee Hemi 5.7
Max Güç: 326 bg- 5200 d/dak
Max Tork: 500nm.-4000 d/dak
0-100 km/sa hızlanma: 7.4 sn.
Yakıt tüketimi: 100 km'de ortalama 15.6 litre
Max hız: 208 km/sa
Fiyat: 96.289 euro

Fatih Altaylı

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Eşi benzeri olmayan bir safkan
 Makul rüyaların otomobili
 Seattle'da THY günü
 Uçakta banyo keyfi
 İşte VIP A380'in içi
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
 Sakın annem duymasın ben hızı seviyorum
 Nissan Patrol: Bir arazi efsanesi
 Ellerinizi cebinizden çekin
 Dubai'ye dünyanın en büyük havalimanı
 100 uçak 100 nokta
 Yeni yıl için hazır mısınız?
 Karizmatik, şık ve kadınsı
 Sonbaharda romantizm var
 İnternetten saat alışverişi
 Dalgalı mı düz mü?
 Boeing'e rekor kırdıran kadın
 Ferrari ne yapacak?
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Anlamsız yurtdışına çıkış yasağı
Birçok işadamı devlete...
'Seks yapmak her yaşta güzeldir'
'Seks yapmak her yaşta güzeldir'
Danimarka'da yapılan uluslararası kongrede Mick Jagger'in eski eşi...
Oğlum ve gelinimden bir 'Kemal Ilıcak' istiyorum
Onlar evlendiğinde herkes çok şaşırdı. Ünlü gazeteci ailenin oğlu...
Solcu, İslamcı, metalci milletvekili
Meclis'in sıradışı milletvekillerinden AKP'li Süleyman Gündüz için...
Hakkari ümitle adaleti bekliyor
Şemdinli'de patlayan bombalarla gündemimize oturan Hakkari'de birkaç gün...
Başbakan'ın koruması da Kürtçe konuşuyordu
Yüksekova Beleriye Başkan Yardımcısı Özgül Özdemir Milas, Güneydoğu'nun tek...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.