|
|
|
|
|
'Dogma' ile Zeki Demirkubuz arası bir yerde
|
|
Doğrusu insanı oldukça sinirlendiren biçimde başlayan bir film... Sürekli hareket halinde bir dijital kamera, sırayla dört oyuncuya yaklaşıyor, ara yerde monologlarla bölünen bir ilişkiler yumağı oluşuyor. Yazarlığı boşlamış reklamcı Nazım, önce iyi aile kızı Süreyya'yla evliliğe varabilecek bir ilişki yaşıyor. Süreyya'nın yakın arkadaşı Burcu da zamanla Nazım'a karşı hisler beslemeye başlıyor. Nazım'ın bir de sürekli bilgelik yumurtlayan ve özellikle erkek özgürlüğünün şampiyonu olarak ortaya çıkan bir arkadaşı var. Ama film, kısa zamanda yolunu ve uslubunu buluyor. Bu kesinlikle çağdaş bir filmdir ve temel alanı, günümüzde kadın-erkek ilişkileridir. Uğraşları geçerken şöyle bir belirtilen, ama sosyal durumları filan pek sözkonusu edilmeyen üç gencin ilişkileri, her türlü sosyallikten soyutlanmış kadın-erkek ilişkileri anlatagelmiş Fransız filmlerini anımsatır: Eric Rohmer veya Jacques Rivette pek uzakta değildir sanki...Kıpır kıpır kamera kuşkusuz bir Dogma armağanıdır. Çokluk uzun planlarla, tek bir çekimle çözümlenmiş diyaloglarla anlatım da, yine kadın-erkek ilişkileri çerçevesi içinde sanki yeni bir Zeki Demirkubuz'u haberler gibidir.
KİŞİSEL VE MODERN Ama Ulaş İnaç, tüm bu etkileri bir potada iyice yoğurmuşve ortaya oldukça kişisel ve modern bir sinema örneği koymayı başarmış. Genç yönetmen referanslarını saklamasa da, bence belli bir usluba doğru giden ve izlenmesi gereken bir sanatçı. O kıpır kıpır kamera, aslında klasik anlatımın sürekli kesip böldüğü ve o geleneksel çekim/ karşı çekim kuralıyla parçaladığı gerçek yaşamı, sonuç olarak daha bütün biçimde yeniden kurmuyor mu? Ve bu filmle ortaya çıkan aşk, evlilik, cinsellik üzerine çağdaş görüşler ve saptamalar son derece ilgi çekici değil mi? Antalya'da ödül alan Beste Bereket, bu ödülü bileğinin hakkıyla almış, merakla izleyeceğim bir oyuncu. Ama diğer üçü de iyi. "Babam ve Oğlum" ve "Türev" gibi son derece farklı iki Türk filminin birlikte gösterime çıkması ise, sinemamızdaki zenginleşmeyi gösteren mutlu bir olay. Umarım her iki film de kendi seyircisini bulur.
TÜREV * * * Yönetim ve senaryo: Ulaş İnaç Görüntü: Senem Tüzen, Elif Usman Müzik: Toygar Işıklı Oyuncular: Beste Bereket, Gülçin Santırcıoğlu, Güçlü Yalçıner, Tuğra Kaftancıoğlu Camerart yapımı.
|
|
|
|
|
|
|
|
|