|
|
|
|
Çanakkale'ye köprü sinyali
İBB Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'un üzerindeki yoğun baskıyı azaltmak için Çanakkale Boğazı'na da boğaz köprüsü gerekebileceğine dikkat çekti.
İstanbul ile birlikte bütün Marmara bölgesini planlamayı hedefleyen İstanbul Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi (İMP), Marmara ve Boğazları Belediyeler Birliği'ne yönelik ilk seminerini verdi.
Seminere İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı ve Birlik Başkanı Kadir Topbaş'ın yanısıra, Birlik Başkan Yardımcısı Bağcılar Belediye Başkanı Feyzullah Kıyıklık, İstanbul'un ilçe ve belde belediye başkanları ile birliğe üye belediyelerin başkanları katıldı.
"İstanbul Metropolü'nün Planlanması Marmara Bölgesi'nin Gelişme Stratejileri"
konulu seminerde konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'un ulaşım, plansızlık ve gecekondulaşma gibi bugünkü problemlerinin şehrin geçmişte gelişigüzel gelişmesine dayandığını belirterek, "İstanbul'u doğru planlamak için konuyu Marmara bölgesi ölçeğinde ele almanın doğru olduğunu düşünüyoruz. Gelişmenin yerel kalkınmadan geçtiği günümüzde, bölgemizi doğru kurgulama adına hepimize çok büyük görevler düşüyor" dedi.
'2023'DE İSTANBUL NÜFUSU 32 MİLYON OLACAK'
Marmara Bölgesi'nin stratejik ve ekonomik açıdan Türkiye'nin en önemli bölgesi olduğuna dikkat çeken Topbaş, "Türkiye'nin bundan sonraki gelişme sürecinde de bölgemize çok büyük görevler düşüyor. Bu nedenle Marmara Bölgesi'nin yerel yöneticileri olan sizlerle bilgi ve deneyim paylaşımında bulunmak, birlikte çözüm üretmek istiyoruz. Birliğimizde katılımcı bir gelişmeyi ortaya koyarak, bölgemiz için sürdürülebilir bir kalkınmayı gerçekleştirmek arzusundayız. Sizlerden bu bölgesel çalışmamızı kendi ilçe ve beldelerinizle ilintilendirmenizi istiyorum" diye konuştu. Seminerde konuşan İstanbul Metropoliten Planlama ve Kentsel Tasarım Merkezi (İMP) Yöneticisi Prof. Dr. Hüseyin Kaptan da İMP'nin belediyelerin gelişme süreci için bir okul olarak geliştirildiğine dikkat çekerek, "İstanbul için yaptığımız hesaplarda, Cumhuriyetin 100. yılında şehrin nüfusunun 22 milyona ulaşacağını tasarlıyor ve bütün planlarımızı buna göre yapıyoruz" dedi.
AĞIR TAŞIMACILIKTA RO-RO TEŞVİK EDİLECEK
Yapılan hesaplamalarda İstanbul'un metropoliten sınırlarının en fazla 15 milyon nüfusu taşıyacak durumda olduğunu ifade eden Prof. Dr. Hüseyin Kaptan, "İMP'de Düzce'den Edirne'ye kadar uzanan Marmara Bölgesi'ni de planlamaya katarak Bölgesel Planlama Merkezi oluşturduk. Yerel yönetimlerimiz planlama ile ilgili her türlü sorunu bize danışabilir. Belediyelerimize bu konuda yardımcı olmak, öncülük etmek istiyoruz" şeklinde konuştu. Toplantıda İMP Ülke ve Bölge Çalışma Grubu, Belediye Başkanlarına Marmara Bölgesi'nin planlama analizlerini içeren bir seminer de verdi.
Seminer çıkışı basının sorularını yanıtlayan Topbaş "İstanbul bir liman kenti olarak görünmesine rağmen bunu dünya limanlarıyla mukayese ettiğiniz zaman özellikle Rotherdam limanıyla mukayese ettiğiniz zaman hiçbir şey denecek kadar çok az. İstanbul'da yeni limanlar var ama İstanbul'un kendi yoğun merkezleri noktasında değil, artık dışa doğru çıkmış, Marmara bölgesinin farklı noktasına kayan komşu illeriyle temas eden limanlar oluşturarak ağır vasıta taşımacılığını deniz yoluyla ulaştırmak gerekiyor. Ağır vasıta taşımacılığında Ro - Ro taşımacılığında öngörüyoruz" şeklinde konuştu.
ÇANAKKALE BOĞAZI'NA KÖPRÜ
Topbaş, İstanbul'un üzerindeki yoğun baskıyı azaltmak için Çanakkale Boğazı'na da boğaz köprüsü gerekebileceğine dikkat çekerek "Bunun dışında tabi ki İstanbul'un kendi üzerinden geçen yoğun baskıyı alabilmek için belki güneyde Çanakkale Boğaz'na Boğaz Köprüsü gerekebilir. Onu düşünmek gerekiyor. Oradaki trafiği rahatlatmak için bu Marmara'nın güney aksında da önemli bir ulaşım aksının ortaya çıkartılması İstanbul üzerinden Tekirdağ, Edirne tarafına giden taşımacılığıda ciddi anlamda üstünden almış olabilir.
Serdar CANIPEK-MERKEZ / İSTANBUL
|
|
|
|
|
|
|
|
|