|
 |
 |
 |
Kazanın olası nedenleri
Raporda, kazaya yol açan 'yardımcı faktörler' şöyle sıralandı:
* Uzun süren uçuş ekibin enerjisini tüketti.
* Şirkette LOFT ve ALAR eğitimi olmaması ekibin yeterli bilgiye sahip olmalarını sınırlandırdı.
* YAK-42 Uçuş Manualinde VDR beacon (İşaret, alıcı-verici) kullanılarak iniş öncesi yaklaşma patern usulleri mevcut olmadığı için ekipte bilgi eksikliği vardı.
* Ekip seçimi bu görev ve Trabzon Havalimanı için uygun değildi. Yardımcı pilotun YAK-42 tipi için deneyimi yetersizdi.
* Şirkette, CRM (Ekip yönetimi) ve CFIT (kontrollü uçuş eğitimi) olmaması uçuşta, uçuş ekibi arasında koordinasyon eksikliğine neden oldu.
* Hava durumu, bu kazanın ana faktörleri arasında değil.
* Belirlenen görev süresini aşmamak ve önceden planlanan Trabzon Havalimanı'ndaki ekip değişikliği faktörleri, yedek meydanı dikkate almak konusunda ekibin üzerinde fazla baskı oluşturdu.
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|