Türkiye'de kahve sosyalleşme aracı
Ortadoğu'dan Osmanlı topraklarına girdikten sonra Avrupa'ya yayılan kahvenin Türkiye'de 'sosyalleşme aracı' olarak görüldüğünü belirten Starbucks Coffee Türkiye Bölüm Direktörü Kılıç Arslantürk, Türkiye'de çok güçlü bir kahve geleneği olduğunu söyledi. Arslantürk, Türkiye ile yurtdışındaki kahve tüketimi alışkanlıklarının benzerlikler gösterdiğini, Türkiye'de de sabahları kahve içme alışkanlığı olduğunu anlattı: "Hizmet vermeye başladığımız günden beri, Türkiye'de bir kahve kültürü olduğunu gördük. Çay daha fazla tüketilse de, Türkiye'de ciddi bir kahve kültürü var.
İLETİŞİM KURMANIN ANAHTARI Türkiye'de, kahvenin bir sosyalleşme aracı olarak görüldüğünü belirten Arslantürk, "Yurtdışına baktığımız zaman, insanlar mağazalarımızda genel olarak daha az vakit geçiriyor. Ülkemizdeki mağazalarımız ise birer buluşma noktası olarak değerlendiriliyor. Yani kahve, ülkemizde iletişim kurmamıza aracı'' diye konuştu.
(AA)
|